دکتر محمدعلی دادگرنیا امروز(دوشنبه) ۱۵ مهرماه به مناسبت روز روستا و عشایر افزود: در چارچوب تأمین بهداشت عمومی و سلامت مصرف‌کنندگاه بازدیدها از این واحدها در سطح شهر افزایش می‌یابد و از شهروندان هم خواست فرآورده‌های پروتئینی و لبنی مورد نیاز خود را از واحدهای عرضه مجاز تهیه کنند.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد این شبکه، بیشترین معضلات بهداشتی شهرستان را مربوط به طیور محلی و مجتمع‌های روستایی عنوان کرد و گفت: بی توجهی نسبت به اصول پیشگیری و نکات بهداشتی منجر به گسترش بیماری‌ها به دیگر مرغداری‌ها می‌شود.

وی با برشمردن راه‌های پیشگیری از انتقال بیماری به مرغداری‌های صنعتی از ارائه خدمات طرح واکسیناسیون رایگان در راستای رسالت‌های بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌ها خبر داد.

یکی از دلایل تمایل بیشتر مردم به مصرف مواد لبنی محلی، گرانی انواع لبنیات پاستوریزه است.

همچنین فرماندار بهاباد با تبریک روز دامپزشکی و قدردانی از تلاش‌های این نهاد در راستای حفظ سلامت و بهداشت جامعه گفت: دامپزشکی یکی از حساسترین ارگان‌هاست و در خط مقدم حوزه سلامت قرار دارد.

محمدمهدی خانی‌زاده بهابادی در جمع کارکنان دامپزشکی بهاباد با تأکید بر صیانت از سرمایه‌های دام و طیور شهرستان افزود: با توجه به بیماری‌های واگیردار و مخاطراتی که برای مردم دارد، نظارت‌های مستمر دامپزشکی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد : اگر در بحث پیشگیری وارد نشویم قطعاً هزینه‌های درمان چندین برابر و جبران ناپذیر را متحمل خواهیم شد.

فرماندار بهاباد بابیان اینکه شبکه دامپزشکی زمینه‌های پایداری تولید و اقتصاد کسب و کارها را فراهم می‌کند افزود : دامپزشکان حاملان سلامت و عاملان ترویج و تقویت عقل‌های سالم در بدن‌های  سالم هستند.

همچنین در حاشیه این دیدار مسائل و مشکلات تعمیر ساختمان شبکه دامپزشکی و پیش سردخانه کشتارگاه دام بهاباد مطرح و قرار شد با پیگیری و حمایت فرمانداری نسبت به رفع این مشکل اقدام شود.

شبکه دامپزشکی بهاباد از سال ۱۳۶۶ فعالیت خود را در محل جهادکشاورزی شهرستان شروع کرد  و در سال ۱۳۷۲ ساختمان فعلی آن افتتاح شد.

در این دیدار محمد هوشمند معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بهاباد نیز حضور داشت.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی یزد قراردارد.

۹۸۷۷/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.