آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی روز یکشنبه در دیدار رئیس حوزه هنری ایران افزود:  باید این بناها به نحوی ساخته شود که توجه انسان بیش از گذشته به خدا و ارزش‌های الهی و انسانی جلب شود.

امام جمعه یزد تصریح کرد:  در طراحی ساختمان‌ها و اماکن مختلف شهری باید از سبک‌های سنتی و معماری اسلامی و ایرانی استفاده کرد و این شیوه علاوه بر فواید مختلف به مدیریت مصرف انرژی در کشور نیز کمک می‌کند. 

امام جمعه یزد با بیان اینکه باید به سبک زندگی سنتی بازگردیم، گفت: هزینه سرمایش، گرمایش و روشنایی ساختمان‌های جدید همچون پاساژها بسیار بیشتر از ساختمان‌ها و بازارهای سنتی است و باید طراحی‌ها را تغییر داد.  

ناصری همچنین به ذکر خاطره‌ای از دوران مبارزه، حضور در نجف اشرف و  بیان خاطره‌ای از امام (ره) اشاره کرد و افزود:  حضرت امام هیچگاه به دنبال مطرح کردن و تبلیغ خود نبود و هر کاری انجام می‌داد برای رضای خدا و عمل به وظیفه بود. 

همچنین رئیس حوزه هنری کشور با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اهمیت خاطره و لزوم ثبت و ماندگاری آن‌ گفت: رهبر معظم انقلاب در این زمینه پیش‌قدم شدند، وقتی را برای ثبت و ضبط خاطرات خود اختصاص داده‌اند.

محسن مؤمنی‌شریف با بیان اینکه دشمن در صدد تحریف تاریخ انقلاب‌ است تصریح کرد: باید تاریخ و خاطرات مبارزه  دوران انقلاب و دفاع مقدس مستند و ماندگار شود. 

وی با اشاره به توصیه رهبری مبنی بر لزوم ۱۰۰ برابر شدن فعالیت‌ها در این عرصه افزود: 

جوانان و فعالان حوزه تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری کشور، اهتمام ویژه‌ای در این زمینه دارند،

تاکنون در حوزه هنری اقدام‌های خوبی هم در این راستا صورت گرفته است.

این مسئول هنری کشور، ثبت نشدن خاطره برخی علمای فقید کشور که در انقلاب تأثیرگذار بودند را خسارت خواند و گفت: ثبت و ضبط خاطره علمای مبارز و رزمندگان به ویژه کسانی‌که نقش مؤثری در دفاع مقدس داشتند امری ضروری است.

مؤمنی‌شریف ابراز خرسندی کرد که کتاب خاطره آیت‌الله ناصری یزدی که به همت حوزه هنری یزد در دست تدوین است هرچه زودتر منتشر شود.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.