جمال‌الدین عزیزی روز یکشنبه در این همایش که با اهدای لوح تقدیر به خادمان عرصه ایمن‌سازی، نظم و ترافیک در بخش‌های فنی- مهندسی و فرهنگ‌سازی، همراه بود افزود: گاهی از ۱۰ درصد پارکینگ‌های شهر هم استفاده نمی‌شود و در کنار همین پارکینگ، رانندگان به دنبال جای پارک در خیابان هستند.

وی با طرح این پرسش که شهروندان ما چقدر از پل‌های عابر پیاده استفاده میکنند؟ تصریح کرد: گاهی در اندیشه حذف برخی از این پل‌ها هستیم چون از آن استفاده نمی شود.

وی با بیان اینکه برخی تصادفات رانندگی، دلخراش بوده و لازم است مردم برای کاهش حوادث رانندگی، همکاری بیشتری کنند یادآور شد: در زمینه دوربین‌های کنترل سرعت، عده ای آنها را عامل جلوگیری از ترافیک و کاهش حوادث و در مقابل هم برخی آن را باعث تصادفات تلقی می‌کنند که باید در این زمینه بررسی علمی صورت گیرد. 

شهردار یزد، بحث ترافیک را در عین سادگی، موضوعی سخت و پیچیده توصیف کرد و گفت: بحث‌های ترافیکی از سخت ترین موضوعات یک جامعه است.

وی تامین امنیت در حوزه شهری را مهم و آن را از مولفه‌های تاثیرگذار در زندگی دانست و اظهار داشت: هر چقدر هم امکانات برای مردم ایجاد کنیم اگر امنیت نباشد کیفیت کار آن طور که مورد انتظار است نخواهد شد.

عزیزی گفت: یزد جهانی، امروز بیش از گذشته نیاز به امنیت پایدار دارد ، یزدی که قرار است میزبان گردشگران دنیا باشد باید زبانزد خاص و عام گردد؛ خوشبختانه امنیت در یزد برقرار است و این را گردشگران حاضر در این استان می‌گویند.

معاون استاندار یزد: آموزش، رکن اساسی ترافیک است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد هم در این همایش، آموزش در دوران کودکی و بویژه در مقطع دبستان را رکن اساسی رفتارهای ترافیکی مردم در آینده دانست.

محسن صادقیان افزود: آموزش در دوره کودکی و ابتدایی بسیار مهم و تاثیرگذار است؛ افرادی که پا به سن گذاشته‌اند برای خود الگوهایی دارند که تغییر آن برایشان سخت است .

وی ایجاد امنیت و ایمنی جاده ها را با مشارکت همه دستگاهها مفید دانست که می‌تواند در کاهش تلفات جاده ای موثر باشد.

سرپرست پلیس راهور: افزایش مشکلات ترافیکی در آینده در صورت عدم برنامه‌ریزی

سرپرست پلیس راهور استان یزد نیز در این همایش،  قدمت ترافیک را ۴۵۰۰ ساله و از زمان ساخت کالسکه و گاری اعلام کرد و گفت: اگر در این حوزه برنامه‌ریزی کاملی نشود در اینده با مشکلات جدی روبرو می‌شویم همانطور که اکنون هم با آن مواجه هستیم.

سرهنگ رضا زارع اظهار داشت: معضلات اجتماعی امروزی مانند الودگی هوا و معضلات فرهنگی و اجتماعی با ترافیک در ارتباط است اما شکل ترافیک، امروزه تغییر کرده و معضلات زیادی با خود به همراه آورده است.

مدیرکل راهداری استان: یزد، کمترین میزان تلفات جاده‌ای را دارد 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد هم با بیان اینکه این استان از کمترین میزان تلفات جاده ای در میان استان های کشور برخوردار است تصریح کرد: تلاش میکنیم این رتبه را حفظ و ارتقا دهیم.

علی علیخانی، این امتیاز را مرهون تلاش های همه متولیان در بخش های مختلف استان دانست و یادآور شد: اقدامات خوبی در محورهای مواصلاتی استان یزد انجام شده است.

در این همایش با اهدای هدایا و لوح تقدیر از فعالان عرصه ترافیک، همیاران پلیس و کسانی که به هر نحوی در کاهش سوانح رانندگی نقش دارند تقدیر شد.

حدود ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی استان یزد تردد می‌کنند و میزان تلفات جرحی و فوتی رانندگی در معابر داخل شهری این استان، قابل توجه و نیاز به برنامه‌ریزی اصولی دارد.

۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.