علی اصغر شریفی زارچی هم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۲۳ هزار و یکصد نفر ثبت‌نام‌ قطعی شده اند و فرایند ثبت نام از متقاضیان تا ۲۷ مهر ادامه دارد.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی‌های انجام شده، در اربعین امسال زائران می توانند از ۱۹ شهریور ماه (دهم محرم الحرام) تا هفتم آبان (۳۰ صفر ۱۴۴۱) بدون نیاز به صدور روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح همراه با گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین حسینی وارد عراق شوند.

مدیر حج و زیارت یزد خاطرنشان کرد: متقاضیان برای نام نویسی باید به دفاتر زیارتی و یا سامانه سماح به این آدرس samah.haj.ir مراجعه کنند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ابرکوه نیز روز شنبه در نشست ستاد اربعین این شهرستان گفت: امسال با توجه به افزایش جمعیت زائران اربعین حسینی درعتبات عالیات، همکاری هرچه بیشتر مردم و مسئولان برای زمینه سازی رفاه زائران مورد انتظار است .

علی اکبر اسحاقی افزود: دستگاه‌ها و نهادها برای ارائه خدمات دهی بهینه به زائران اربعین حسینی و عتبات عالیات با هم افزایی و آمادگی لازم با موکب‌ها همکاری کنند.

وی با بیان اینکه از شهرستان ابرکوه چهار موکب در ایام اربعین به زائران خدمات رسانی می‌کند از خیران برای کمک‌های مردمی قدردانی و تصریح کرد: موکب‌های این شهرستان پارسال خدمات شایسته‌ای را به زائران ارائه و رضایتمندی عمومی را کسب کردند.

بیستم ماه صفر برابر بیست و هفتم  مهرماه ۱۳۹۸، چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ نفر از یاران باوفای آن حضرت در روز عاشورا (دهم) محرم سال ۶۱ هجری قمری است که نزد شیعیان به اربعین حسینی معروف  است.

۷۵۴۰/۶۰۱۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.