در مراسم افتتاح پژوهشکده فاطمه بهجتی اردکانی، رئیس دانشگاه اردکان اظهار امیدواری کرد که  این پژوهشکده بتواند با همکاری دانشکده طب سنتی، علاوه بر انجام تحقیقات کاربردی و تقاضا محور، نسبت به ارتقاء دانش عمومی درباره گیاهان دارویی و ساماندهی این صنعت اقدام موثری انجام دهد.

به گزارش روز جمعه دانشگاه اردکان، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جمع استادان دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص اهمیت و لزوم تغییر ماموریت‌های صرفاً آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها پرداخت.

محمدحسن عصاره در ادامه شعار دانشگاه اردکان مبنی بر مهارت افزایی و کارآفرینی را درخور تحسین دانست و گفت: لازمه تحقق این شعار دانشگاه نتیجه محوری به جای مقاله محوری و پرهیز از اتکاء صرف به مبانی نظری است.

وی همچنین به تشریح آسیب‌شناسی حوزه آموزش‌های نظری در دانشگاه‌ها پرداخت و گفت: در حال حاضر آموزش‌ها با واقعیت‌های مورد نیاز جامعه فاصله زیادی دارد که برای حل این مساله نیازمند بازنگری آئین‌نامه‌های بالادستی هستیم .

  عصاره با بیان اینکه سفرهای زیادی به اردکان داشت و با حوزه کشاورزی و منابع طبیعی منطقه نیز آشناست، افزود :ظرفیت خوبی در زمینه گیاهان دارویی و صنعتی منطقه نهفته است و باید پژوهشکده با فعالیت استادان ، دانشجویان و پژوهشگران در آینده به یک اکوسیستم کارآفرینی تبدیل شود.

حیدر مفتاحی‌زاده مسئول راه‌اندازی پژوهشکده یادشده نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اولین پژوهشکده گیاهان دارویی و صنعتی استان به منظور هدفمند کردن تحقیقات و پروژه‌های دانشجویی، کاربردی کردن نتایج تحقیقات و حرکت به سمت قطب گیاهان دارویی و صنعتی راه‌اندازی شده است.

بهره‌مندی از اعضای هیأت علمی ، شرایط اقلیمی استان یزد، بهره‌مندی از ذخایر عرصه‌های زیر کشت گیاهان دارویی، وجود شرایط مناسب در منطقه جهت فرآوری گیاهان دارویی و استقرار دانشکده طب سنتی در اردکان از جمله زیرساخت‌های مناسب برای راه‌اندازی این پژوهشکده عنوان شده است.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد واقع است.
۷۵۴۴ / ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.