در این نشست، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد گفت: دانش‌آموز محوری و واگذاری امور و فعالیت‌های تشکیلاتی باید بیشتر در مدارس مورد توجه قرار گیرد.

حسن میرشریف افزود: پیگیری برای تحقق بیانه گام دوم انقلاب ، برگزاری هیات انصارالمهدی (عج) ، برگزاری همکلاسی آسمانی و طرح‌های فرهنگی از جمله محور فعالیت سال ۱۳۹۸ این تشکل دانش‌آموزی است.

این مسئول اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای بزرگداشت یوم‌الله  ۱۳ آبان (روز دانش آموز )  و چهلمین سالگرد تشکیل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان موضوع مهمی است که باید پیگیری شود.

میرشریف با گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر به ویژه شهدای دانش‌آموز، بر پیروی از راه آنان تاکید کرد. 

وی با قدردانی از زحمات کادر اتحادیه، به تشریح برنامه‌ها تا پایان آذرماه سال‌جاری پرداخت و افزود: مهمترین برنامه پیش‌روی ، گرامیداشت چهل سالگی تاسیس این تشکل است .

ارائه نقطه نظرات مسئوالان شهرستان‌ها و مربیان  ، آموزش ، بیان تجربیات موفق اتحادیه شهرستان‌ها و بیان مباحثی در راستای توانمندسازی اتحادیه شهرستان‌ها  از دیگر برنامه‌های این نشست بود. 

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از جمله مجموعه های فرهنگی دانش‌آموزی است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد.

هم‌اکنون۱۰ هزار دانش‌آموز در ۵۰۰ مدرسه استان یزد زیرپوشش برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی مدارس هستند.

28 شهریورماه گذشته علیرضا مصباح فر، معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش یزد با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی۹۹- ۹۸ نسبت به سال گذشته ۶.۵ درصد رشد دارد تعداد آنها را ۲۶۸ هزار و ۸۵۱ نفر ذکر کرد.

 سال تحصیلی گذشته ۲۵۲ هزار و ۳۰۰ نفر در هزار و 920 واحد آموزشی استان مشغول به تحصیل بودند که امسال‌ تعداد آنها ۱۶ هزار و ۵۵۱ نفر بیشتر است.

 این تعداد دانش‌آموز همزمان با اول مهرماه 98 در ۱۱ هزار و هشت کلاس درس و در ۲ هزار و ۱۰۶ واحد آموزشی مستقل و ضمیمه سال تحصیلی را آغاز کردند.

۷۵۳۶/ 2047

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.