احمد ترحمی روز چهارشنبه در آیین افتتاح دبستان دخترانه اندیشه شهر یزد با بیان اینکه اکنون استان میزبان هزاران نفر اتباع کشورهای افعانستان و سایر کشورهاست افزود: باعث افتخار است در آموزش و پرورش کشور و استان هیچ محدویتی برای تحصیل دانش آموزان اتباع وجود ندارد؛ تحصیل حق همه ساکنان این آب و خاک جدای از قومیت ، مذهب و نژاد است.

وی با قدردانی از سازمان ریلیف اینترنشنال به خاطر مشارکت در ساخت  مدرسه اظهار داشت:  هیچ مدرسه ای در استان ویژه اتباع خارجی نداریم و تمام دانش‌آموزان در کنار هم تحصیل می‌کنند .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد خاطرنشان کرد: همان خدمات فرهنگی و آموزشی که به دانش اموزان ایرانی ارائه می شود به دانش‌آموزان اتباع هم داده می شود و هیچ محدویت در این زمینه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با توجه به حضور زیاد اتباع در استان که بیش از آمار ثبت شده  است سازمان بین المللی برای جبران بخشی از هزینه‌ها ما را یاری کند.

دبستان دخترانه اندیشه یزد با زیربنای یکهزار و ۱۰۰ مترمربع با اعتبار ۲ میلیاد و ۵۰۰ میلیون تومان با مشارکت سازمان ریلیف اینترنشال و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد به بهره برداری رسید؛ این دبستان ۱۲ کلاس و ۱۵۰ دانش آموز دارد.

۲۶۸ هزار و ۸۵۱ دانش آموز در ۲ هزار ۱۰۶ واحد آموزشی در استان یزد تحصیل می کنند که افزون بر ۱۷ هزار نفر آنان اتباع خارجی هستند.

در مجموع، استان یزد یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۱۰ درصد آنها اتباع خارجی هستند.

۲۰۸۸/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.