مدیر امور آموزشی دانشگاه یزد روز یکشنبه با اعلام این خبر گفت: ثبت نام غیرحضوری دانشجویان ورودی جدید مقطع کارشناسی ارشد در  روزهای ۱۸ تا ۲۳ شهریورماه و ثبت نام حضوری از  تاریخ ۲۴ تا ۲۸ شهریورماه در سالن فجر دانشگاه یزد انجام شد. 

علیرضا فتوحی افزود: در پایان مهلت ثبت نام حضوری، تعداد ۱۲۱۷ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش شده اند که از این تعداد ۱۰۳۹ نفر در دوره روزانه، ۱۴۰ نفر در دوره شبانه و ۳۸ نفر در پردیس آزادی دانشگاه پذیرش شدند.

به گفته وی ، ۹۸۸ نفر از دانشجویان پذیرش شده با سنجش مجموعه ای ،۲۱۱  نفر از استعداد درخشان و ۱۸ نفر به صورت بورسیه پذیرفته شده اند که تعداد بانوان ۶۶۳ نفر وتعداد آقایان ۵۵۴ نفر بوده است.

فتوحی با بیان اینکه تعداد ۴۹۵ نفر از ثبت نام شدگان بومی یزد و ۷۲۲ نفر نیز غیر بومی هستند ، تصریح کرد: اختصاص خوابگاه به دانشجویان، بلافاصله پس از پذیرش حضوری و در اولین مراجعه دانشجو به دانشگاه یزد انجام خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام حضوری پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی نیز از روز گذشته در سالن فجر دانشگاه یزد آغاز شده است و تا سوم مهرماه ادامه خواهد یافت.

تعداد دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی۹۹- ۹۸ نسبت به سال گذشته ۶.۵ درصد رشد دارد تعداد آنها را ۲۶۸ هزار و ۸۵۱ نفر است.

امسال ، تعداد دانشجویان استان یزد که در ۶۷ مرکز آموزش عالی تحصیل می‌کنند، حدود ۷۰ هزار نفر و تعداد طلاب ۲۸ مدرسه دینی برادران و خواهران حدود پنج هزار نفر است.

۱۹۶۸/   ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.