در این مراسم حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان ضمن تقدیر و تشکر از بانیان ایجاد این مهد قرآنی، به ضرورت تاسیس مهدهای قرآنی در محلات اردکان اشاره کرد و افزود: مهدهای قرآنی باید به صورت جامع و در آمایش مناسب در سطح شهر ایجاد شوند تا همه مردم به آن دسترسی داشته باشند.  
وی  به تکریم و آموزش قرآن به کودکان از طرف والدین و مربیان اشاره کرد و گفت: در این دوران پر اضطراب و استرس، ضروت آرامش گرفتن از طریق مفاهیم قرآنی بسیار اهمیت دارد و باید از همین مهدهای کودک و در این سن این رابطه بر قرار گردد تا در سال‌های بعد اثرات مثبت آن هم در شکل گیری هویت کودکان دیده شود.
کمال شاکر موسس مهد کودک قرآنی مصباح  نیز به بیان ضرورت مهدهای قرآنی اشاره کرد و اضافه کرد: باید در این مهدها بازی محوری صورت پذیرد تا کودکان در کنار جذابیت‌های بازی مفاهیم قرآنی را یاد بگیرند.

وی دوران مهد را دوران اثرات مثبت بازی بر روان کودکان توصیف کرد.
کارشناس امور کودکان بهزیستی اردکان نیز اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۱۶ مهد کودک شهری و روستایی و ۴ مهد قرآنی با پذیرش بیش از ۷۵۰ کودک در شهرستان اردکان  با اخذ مجوز از سازمان بهزیستی فعال می باشند.
خدیجه واحدیان افزود : همه مربیان مهدهای کودک اردکان در دوره های مرتبط به کودک و مربیگری حرفه ای شرکت کرده اند و آموزش های لازم را دیده و مورد تایید معاونت بهزیستی استان می باشند.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۴/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.