محمدعلی طالبی روز یکشنبه به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس و در مراسم رژه نیروهای مسلح با بیان اینکه دفاع‌مقدس فرهنگ متعالی و ماندگاری در نظام‌اسلامی است افزود: باید درس‌های ارزشمند آن دوران که ایستادگی ، ایمان، اخلاص و فداکاری است روز به روز در جامعه گسترش یابد.
وی  ادامه داد: رزمندگان قهرمان در دوران دفاع‌مقدس با الگوگیری از نهضت امام‌حسین (ع) و حادثه درس‌آموز کربلا بر دشمنان پیروز شدند و باید این فرهنگ و روحیه تقویت شود.

استاندارد یزد تاکید کرد: دفاع‌مقدس تبلور روحیه عزت، شرف و ایستادگی ملت ما در مقابل دشمنانی است که ارزش‌های انقلابی، کیان نظام اسلامی و تمامیت ارضی ما را مورد هدف قرار داده بودند.

رئیس شورای تامین استان یزد بیان داشت: دوران دفاع مقدس در اصل صحنه‌ای بی‌بدیل از بروز و ظهور ارزش‌های انسانی و توانمندی‌های انقلابی بود که باید به نسل جدید منتقل شود.

طالبی بیان اظهار داشت: اگر فرهنگ آن دوران در بین مردم و جوانان نهادینه شود شاهد حل بسیاری از مسائل و تعالی جامعه خواهیم بود.

به گفته طالبی تکریم دوران دفاع مقدس به معنای سر تعظیم فرودآوردن به جانفشانی‌های کسانی است که عزت امروز را با ایثار خود ارزانی داشتند.

رژه نیروهای نظامی و انتظامی یزد با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه، تعدادی از  مسئولان و مردم در میدان امام‌حسین (ع) برگزار شد.

نخستین روز بزرگداشت هفته دفاع مقدس از امروز ۳۱ شهریورماه آغاز شد.

امسال سپاه یزد به مناسبت هفته دفاع مقدس ۲۴۰۰ برنامه و نهادهای اداری نیز ۷۰۰ برنامه مختلف به همین مناسبت برگزار می‌کنند.

استان یزد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۰۰ هزار نفر آن عضو  اقشار مختلف بسیج هستند، این استان ۵۰ هزار رزمنده نیز دارد و در دفاع مقدس سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم نظام کرد، همچنین ۱۰ هزار جانباز و  ۷۷۷ نفر آزاده دارد. 

۳۱ شهریور ۱۳۵۹ یعنی ۱۹ ماه و ۸ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ ارتش عراق با حمایت استکبار جهانی برای از پای درآوردن انقلاب اسلامی در ایران  از زمین و هوا و دریا به خاک کشورمان حمله کرد.

یگان‌های پیاده عراق که به انواع سلاح‌های  سبک و سنگین شرق و غرب در آن زمان مسلح بود،. سنگین‌ترین واحد پیاده نظام منطقه خاورمیانه را در اختیار داشت.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.