آنها در یکهزار و ۲۲ کلاس درس سازماندهی شدند که تعدادشان نسبت به سال تحصیلی گذشته ۳.۹ درصد افزایش دارد.

دانش‌آموزان همراه با والدین خود در حالیکه شاخه‌های گل در دست داشتند با شور و اشتیاق خاصی وارد مدرسه شدند،خوش آمدگویی از سوی اولیای مدرسه، گذر از طاق نصرت و قرآن کریم، تقدیم شاخه گل به نوآموزان هنگام ورود به کلاس و اجرای برنامه شاد از سوی مربیان از جمله برنامه‌های جشن شکوفه‌ها در مدارس بود.

هدف از برپایی جشن شکوفه آشنایی دانش‌آموزان با محیط آموزشی، مربیان و کلاس درس است.

همزمان با اول مهر( دوشنبه ) ۲۶۸ هزار و ۸۵۱ دانش آموز استان یزد در ۱۰ شهرستان در کلاس‌های درس حضور پیدا می‌کنند که این تعداد نسبت به سال گذشته ۶.۸ درصد افزایش دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش یزد امروز در جشن شکوفه‌ها که در دبستان پسرانه احمد شیشه‌بری مرکز استان برگزار شد، از مدرسه به عنوان خانه دوم دانش آموزان یاد کرد و گفت: امیدواریم با تعامل و همکاری اولیاء و مربیان، کشتی تعلیم و تربیت مسیر خود را به درستی طی کند.

سعیده بهادرزاده افزود: باید فاصله بین خانه و مدرسه برداشته شود تا محیطی سالم، امن و با نشاط و سرشار از شوق و انگیزه برای دانش آموزان فراهم شود.

وی تصریح کرد: سال‌های اخیر تعریف مدرسه تغییر کرد و دیگر مدرسه به دنبال رقابت پوچ، حفظ

مطالب درسی و پرورشی تک بعدی دانش آموزان نیست بلکه آموزش و پرورش به دنبال این است که مدارس را به محیط یادگیری و آموزش تبدیل کند.

وی در این ارتباط توضیح داد: محیط مدرسه‌ باید امن و سرشار از عاطفه ، مهربانی و تعلق خاطر باشد و دانش آموزان در کنار دوستان و مربیان خود مهارت‌های زندگی را تمرین کنند .

بهادرزاده با بیان اینکه این نهاد آموزشی در مدرسه به دنبال تحقق سند تحول بنیادین آموزش به عنوان چراغ روشنگری مسیر تعلیم و تربیت است،  تصریح کرد: دانش آموزان در محیط شاد، بدون استرس ، بدون سرزنش از یادگیری لذت می‌برند چرا که طعم یادگیری در محیطی آرام نهفته است،  اولیای دانش‌آموزان هم باید مطالبه گر این موراد باشند.

۲۰۸۸/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.