سرهنگ پاسدار اکبر صادقی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا، رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس به اهم برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان بافق اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری یادمان شهدا در برخی محله‌ها و روستاهای شهرستان،نواختن زنگ ایثار در مدارس، انجام همایش‌های بصیرتی، برگزاری صبحگاه مشترک، رژه موتوری ، دیدار با برخی خانواده‌های شاهد و ... از عمده‌ترین برنامه‌های این هفته است.
وی افزود: دیدار با امام جمعه، غبار روبی قبور شهدا، پخش فیلم عمار، تجلیل از سربازان ناحیه، مسابقه کتابخوانی، شبی با خاطره، مسابقات ورزشی و همایش پیاده روی خانوادگی برخی دیگر از برنامه‌های اجرایی در هفته دفاع مقدس در بافق است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق همچنین بر لزوم مشارکت و کمک ادارات برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس تاکید کرد و بیان داشت: دفاع مقدس بحثی ملی است و باید همگان برای نکوداشت آن تلاش کنند.

تشریح مجاهدت‌ها و رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس و علت نام‌گذاری این هفته، از دیگر مباحثی بود که صادقی به آن اشاره کرد.

۳۱شهریور تا ۶ مهر در تقویم کشورمان به نام هفته دفاع مقدس نام گذاری شده است تا دلاور مردی رزمندگان و ایستادگی ملت غیور ایران اسلامی پیوسته تبیین و فرهنگ ایثار و شهادت از نسلی به نسل دیگر منتقل شود.

۳۱ شهریور سال ۵۹ رژیم بعث عراق جنگ هشت ساله نابرابر را بر ملت ایران و علیه انقلاب نوپای مردم این سرزمین تحمیل کرد. 

۲۵۶ شهید، ۸۰ آزاده و بیش از ۴۰۰ جانباز هدیه شهرستان بافق به نظام اسلامی در دوران دفاع مقدس است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری یزد قرار دارد.

۷۵۴۳/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.