۲۷ شهریور روز شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت استاد سیدمحمدحسین شهریار است و هفته دفاع مقدس نیز از ۳۱ الی شهریور آغاز و تا ششم مهر ادامه دارد.  

به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهاباد در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس ، شهید و شهادت پاتوق اندیشه با حضور تعدادی از شاعران شهرستان برگزار شد و آنها اشعار خود را با موضوع دفاع مقدس ،شهیدان و محرم برای حاضران قرائت کردند .

مهدی اسماعیل زاده اظهارداشت : هشت سال دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین عرصه‌های انقلاب محسوب می‌شود؛ هنگامه‌ای که مردم ایران در اتحادی بی‌نظیر و یکپارچه به مصاف با دشمن متجاوز رفتند و برای حفظ و پاسداری از خاک وطن، سراسر عشق، ایثار و شجاعت خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهاباد در ادامه افزود : زبان فارسی بستر و پایگاه شعر و ادبیات است، ارتباط زبان فارسی و شعر ، ارتباط یگانه‌ای است، اگر بپذیریم شعر و ادبیات فارسی جزو اشعار مطرح جهانی است هیچ منصفی نمی‌تواند بگوید شعر و ادبیات فارسی جزء چند ادبیات برتر نیست، زیرا روح شاعران ایرانی در طول تاریخ و کثرت، پیوستگی و تعالی شاعران در تاریخ زبان و ادبیات فارسی بی‌نظیر است.

این فعال حوزه فرهنگ بهاباد در ادامه بابیان اینکه سیدمحمدحسین شهریار فقط یک شخص نیست؛ بلکه یک نماد است اظهارداشت : از اینکه که چگونه ایرانیان کنار هم قرار گرفتند، برای این خلاقیت، شهریار یک نقطه عطف ویژه است که این موضوع یک اتفاق نیست .

اسماعیل زاده افزود: شهریار شاعر انقلاب اسلامی است، اینکه شاعری در رده شهریار در ایام انقلاب و دفاع مقدس همه «من»های روشنفکری  را کنار گذاشت و مثل یک بسیجی مخلص با اشعارش در مقام دفاع از میهن برآمد مساله کم ارزشی نیست، او شانی جز دفاع از انقلاب و دفاع مقدس در خود نمی شناخت.

شهریار از شاعران معاصر ایران است که اشعاری متعددی به زبان فارسی و ترکی از خود به یادگار باقی گذاشته است و آرامگاه‌اش در شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی قرار دارد.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قراردارد.

۹۸۷۷/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.