محمدعلی طالبی شنبه‌شب در آستانه هفته دفاع مقدس در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: حضور بانوان در عرصه‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی و قبول مسئولیت و فعالیت‌های برجسته از جمله زمینه‌هایی را برای مشارکت بیشتر آنها فراهم کرده است .

وی ادامه داد: بانوان استان سال‌های اخیر به خوبی نشان داده‌اند که توانایی و ظرفیت انجام بسیاری از برنامه‌ها و طرح‌ها در راستای خدمت به مردم و توسعه استان و سیاست‌های نظام و دولت را دارند.

استاندار یزد تاکید کرد: همراهی‌ها و حمایت‌های مدیران و محبت‌ها و پیگیری‌های امام جمعه یزد نقش مهمی در موفقیت بانوان استان داشته و دارد.

طالبی گفت: با همکاری‌های خوب موجود شاهد برخی طرح‌ها و اقدام‌ها در استان حتی فراتر از  کارگروه زنان هستیم و این زمینه مشارکت بیشتر را فراهم می‌کند.

استاندار یزد بیان داشت:  اختصاص بخش زیادی از خطبه‌های نمازجمعه به مسائل خانواده و نیازها و مطالبات و همچنین سایر حمایت‌های معنوی توسط امام جمعه موجب دلگرمی و توسعه برنامه‌هاست.

طالبی گفت: توجه به مسائل زنان و خانواده در شورای فرهنگ‌عموی استان و همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد ( سمن ) از جمله اقدام‌های قابل توجه است .

به گزارش ایرنا، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: ایجاد روحیه خودباوری و استقلال شخصیتی نیاز اصلی خانواده‌ها و بانوان جامعه اسلامی است که باید طرح‌های نطام و دولت برای تحقق آنها تعریف و اجرا شود.

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی افزود: اگر این هدف مقدس و متعالی در بین بانوان اجر شود شاهد کاهش بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم.

وی ادامه داد: دشمنان با برنامه‌های سوء فرهنگی و تهدید نرم خود بشدت به دنبال فروپاشی اساس خانواده هستند که هوشیاری مردم و مسئولان را طلب می‌کند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: توجه به ازدواج به موقع و فرزندآوری در کنار تحصیل و کاهش ساعت کار بانوان شاغل نقش مهمی در تحکیم  بنیان خانواده دارد و دولت برای تحقق آن اقدام کند.

ناصری بیان داشت: ترویج جایگزینی سبک زندگی غربی به جای زندگی دینی جزو توطئه‌های اصلی استکبارجهانی در جامعه است .

وی افزود: باید با هوشیاری و درک شرایط جامعه برای ارتقای سطح دینی و فرهنگی جامعه و خانواده‌ها در کشور اقدام موثر انجام شود.

۴۹ درصد از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان یزد را زنان تشکیل می‌دهند.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.