این ارزیابی‌ها بر اساس تهیه و تدوین گزارش اقتصادی سالانه ، تحلیلی اقتصادی ، پیش جلسات و نیز اظهار نظرهای کارشناسی منجر به تصمیم‌سازی در سطح استان، تهیه آمارهای اقتصادی ماهانه، فصلی و سالانه و اقدامات مرتبط با توسعه اقتصاد منطقه‌ای بوده است.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد ، تلاش برای اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت و وزارت اقتصاد را یکی از اولویت‌های این اداره‌کل برشمرد و اظهار داشت: سال‌های گذشته برای بهبود وضعیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری اقدامات خوبی انجام شده است.

محمد دهقان منشادی با بیان اینکه یزد در بسیاری از شاخص‌های اقتصادی، مالی و سرمایه‌گذاری توانسته است رتبه‌های برتر را در کشور کسب کند ،اظهار امیدواری کرد تا بتوانیم با همراهی و همدلی میان متولیان امور اقتصادی ، یزد را در جایگاه شایسته خود قرار دهیم.

بر اساس اعلام روز یکشنبه اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد ، اجرای برنامه‌های عملیاتی در بخش‌های مختلف نظارت مالی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری از جمله سیاست‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال‌جاری است و چندی قبل به استان ابلاغ شده است.

اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد در سال ۹۷ نیز در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کشور مقام اول را کسب کرده بود.

در یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور بیش از هزار پروژه نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد وجود دارد که با بهره برداری از آنها زمینه اشتغال ۳۵ هزار نفر فراهم می‌شود .
در حال حاضر سه هزار و ۲۸۵ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی و ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اسمی با اشتغال ۱۰۰ هزار و ۴۴۵ نفر در استان یزد وجود دارد .
تولید بیش از ۸۰۰ نوع کالا و صادرات بیش از ۴۲۰ قلم آن به بیش از ۹۰ کشور جهان ، رتبه نخست تولید کاشی و سرامیک کشور با بیش از ۵۰ درصد ، رتبه دوم تولید محصولات نساجی ، رتبه سوم تولید فولاد کشور و رتبه نخست تولید رومبلی ، ترمه و روفرشی از جمله جایگاه‌های برتر استان در اقتصاد ملی است.

در سال‌های اخیر یکی از عمده‌ترین بخش‌هایی که سرمایه گذاری‌های کلان داخلی و خارجی در آن صورت گرفته انرژی خورشیدی است و از این لحاظ ، یزد با توجه به مدت زمان بالای تابش نور خورشید ، بهشت انرژی خورشیدی کشور محسوب می‌شود.

۱۹۶۸/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.