سرهنگ علی‌اصغر سلمانی در نخستین روز آغاز هفته دفاع مقدس در گفت و گو با ایرنا افزود: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی، رژه موتوری، همایش رزمندگان اسلام و پیاده‌روی خانوادگی و سرکشی به خانواده‌های شهیدان و ایثارگران اهم برنامه‌هاست.

وی ادامه داد: دیدار و گفت و گوی رزمندگان بسیجی با مسئولان، فرهنگیان و دانش آموزان، برگزاری یادواره شهیدان ، حضور بسیجیان در نمازجمعه، تجلیل از یادگاران و فرماندهان دوران دفاع مقدس و غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا از دیگر برنامه‌هاست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهزیز تاکید کرد: حضور رزمندگان بسیجی در مدارس و ذکر خاطرات و همچنین برگزاری  مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی با حضور علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

سلمانی  گفت: همچنین برگزاری نشست‌های بصیرتی در مراکز آموزش عالی و مدارس منطقه برای تبیین فداکاری و نقش مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس پیش‌بینی شده است .

به گفته وی روح کلی تمام برنامه‌ها در راستای ترویج فرهنگ شهادت و بیان نقش مردم مهریز در آن دوران پرافتخار برنامه‌ریزی شده است.  

شهرستان مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت حدود ۲۰ هزار بسیجی دارد.

نخستین روز بزرگداشت هفته دفاع مقدس از امروز ۳۱ شهریورماه آغاز شد.

امسال سپاه یزد به مناسبت هفته دفاع مقدس ۲۴۰۰ برنامه و نهادهای اداری نیز ۷۰۰ برنامه مختلف به همین مناسبت برگزار می‌کنند.

استان یزد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۰۰ هزار نفر آن عضو  اقشار مختلف بسیج هستند، این استان ۵۰ هزار رزمنده نیز دارد و در دفاع مقدس سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم نظام کرد. 

۳۱ شهریور ۱۳۵۹ یعنی ۱۹ ماه و ۸ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ ارتش عراق با حمایت استکبار جهانی برای از پای درآوردن انقلاب اسلامی در ایران  از زمین و هوا و دریا به خاک کشورمان حمله کرد.

یگان‌های پیاده عراق که به انواع سلاح‌های سبک و سنگین شرق و غرب در آن زمان مسلح بود، سنگین‌ترین واحد پیاده نظام منطقه خاورمیانه را در اختیار داشت.

۷۵۳۶/  ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.