محمدعلی طالبی به همین مناسبت در پیامی آورده است: دفاع مقدس، عالی‌ترین نمونه فرهنگ ایثار و نثار تجلی خالصانه‌ترین  نمایش فرهنگ عاشورایی است که در آن، زیباترین تصویر دل‌دادگی و پاک‌بازی انسان‌هایی الهی و از قبیله عشق، به پروردگار خویش به تصویر کشیده شده است.
به گزارش شامگاه شنبه روابط عمومی استانداری یزد ، وی افزد: هشت سال دفاع‌مقدس، چکیده ای از فداکاری و ایستادگی مردمانی است که مسیر رستگاری و عزت را به درستی یافته و در پرتو عالی‌ترین آرمان‌های اسلامی و انقلابی، دشمن زبون را زمینگیر کرده و تاریخ رادمردی را در برابر یکپارچگی و همبستگی خویش به تعظیم و جهان را در برابر اخلاقی‌ترین و انسانی‌ترنی جهاد الهی در تاریخ معاصر به تحسین واداشتند.

استاندار یزد گفت: اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل عظیم الشان(ره) و همه شهدای والامقام هشت سال دفاع‌مقدس، به ایستادگی و رادمردی ایثارگران دلاور، آزادگان سرافراز و جانبازان فداکار درود فرستاده، سربلندی و عزت روزافزون مردم شهید پرور ایران عزیز به ویژه مردم شریف دارالعباده یزد را از درگاه خداوند سبحان مسئلت می‌نمایم.  

نخستین روز بزرگداشت هفته دفاع مقدس از امروز ۳۱ شهریورماه آغاز شد.

۳۱ شهریور ۱۳۵۹ یعنی ۱۹ ماه و ۸ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ ارتش عراق با حمایت استکبار جهانی برای از پای درآوردن انقلاب اسلامی در ایران  از زمین و هوا و دریا به خاک کشورمان حمله کردند،

یگان‌های پیاده عراق که به انواع سلاح‌های  سبک و سنگین شرق و غرب در آن زمان مسلح بود،. سنگین‌ترین واحد پیاده نظام منطقه خاورمیانه را در اختیار داشت.

سپاه یزد ۲۴۰۰ برنامه و نهادهای اداری نیز ۷۰۰ برنامه مختلف به مناسبت این ایام برگزار می‌کنند.

استان یزد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۰۰ هزار نفر آن عضو  اقشار مختلف بسیج هستند، این استان ۵۰ هزار رزمنده نیز دارد و در دفاع مقدس سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم نظام کرد. 

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.