در این نمایشگاه در ۱۰ غرفه حدود ۲ هزار اثر متعلق به شهیدان و رزمندگان هشت سال دفاع‌ مقدس ( ۳۱ شهریور الی ششم مهر ) عرضه شده است.

قرآن ، اقلام عبادی، ابزار جنگی شامل انواع مین، پوکه، قمقمه ، بی‌سیم و اسناد تفحص‌شده از شهدای گمنام دیگر آثار موجود در این نمایشگاه است.

همچنین مجموعه‌ای از تصاویر، وصایای شهیدان، نماد سنگر و عملیات رزمندگان‌ اسلام در هشت سال دفاع‌ مقدس عرضه شده و همه‌ روزه در ساعت اداری برای بازدید باز است.

سرتیپ رضا هدایتی در حاشیه افتتاح نمایشگاه در گفت و گو با ایرنا افزود: مردم به خصوص دانش آموزان و دانشجویان می‌توانند از نمایشگاه و برنامه‌های این اداره‌کل استفاده کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس یزد می‌گوید: به مناسبت بزرگداشت سی و نهمین سالگرد دفاع‌ مقدس ۷۰۰ برنامه مختلف توسط دستگاه‌های اجرایی استان پیش‌بینی و برگزار می‌شود.

هدایتی امروز به ایرنا افزود: نشست‌های بصیرتی، تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت، برپایی نمایشگاه‌های عکس و کتاب ، برنامه خاطره‌گویی و برگزاری یادواره‌های شهدا اهم برنامه‌هاست.

وی برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی، هنری و ادبی، دیدار با مسئولان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و حضور کارمندان رزمنده بسیجی در مراسم رژه هفته‌دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

همچنین به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه الغدیر یزد هفته گذشته گفته بود: به منظور بزرگداشت  دفاع‌ مقدس ۲ هزار و ۴۰۰ برنامه مختلف در بخش‌های فرهنگی، ورزشی، بصیرتی و هنری در این استان پیش بینی شده است.

سرهنگ رضا پورشمسی  افزود: برنامه‌ها از یکشنبه ۳۱ شهریورماه جاری آغاز و تا ششم مهرماه در شهرستان‌های یزد، اردکان، اشکذر، ابرکوه، بافق ،بهاباد، خاتم، تفت، مهریز و میبد ادامه دارد.

وی هشت برنامه شاخص را شامل رژه نیروهای مسلح ، همایش سربازان ، جهادگران ، اساتید بسیجی، دیدار با خانواده شهیدان، پیاده‌روی خانوادگی، گردهمایی والدین شهدا و  رزمندگان روحانی ذکر کرد و افزود: در اولین روز هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح استان با حضور مردم و مسئولان از ساعت ۷:۳۰  همراه با برنامه‌های متنوع در یزد برگزار می‌شود.

از یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت استان ۳۰۰ هزار تن به عنوان نیروهای بسیجی اقشار مختلف سازماندهی شدند .

این استان ۵۰ هزار رزمنده دفاع مقدس دارد و سه هزار و ۸۵۰ شهید نیز تقدیم انقلاب کرد.  

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.