حجت الاسلام علیرضا نجیمی روز  شنبه در نشستی با رئیس سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری بر لزوم فعالیت‌های مشارکتی بین دستگاهی تاکید کرد و گفت: این اداره‌کل آمادگی دارد تا با سایر دستگاه‌ها مشارکت داشته باشد بخصوص احیای مساجد و امور فرهنگی که مورد تاکید است.

وی با اشاره به اهداف مشترک این اداره‌کل با سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری بیان داشت:  آموزش شهروندی به ویژه در حوزه گسترش فرهنگ مطالعه می‌تواند نقطه شروعی برای فعالیت‌های مشترک باشد.

این مسئول به ظرفیت‌های موجود در مساجد اشاره کرد و گفت: دست یاری به سمت نهادهای متولی و همسو دراز می‌کنیم تا مساجد را به کارکردهای واقعی خود در جامعه برگردانیم.

نجیمی اظهار  داشت: حضور امام جماعتی به روز، مردمی، فعال، اخلاق‌مدار و متعهد نیاز امروز مساجد برای رسیدن این پایگاه‌های انقلاب به کارکرد واقعی خود می‌باشد.

وی  تصریح کرد: شناسایی و آموزش عرصه‌های جدید تبلیغی به روحانیون و حمایت برای حضور در این عرصه‌ها از وظایف اداره‌کل تبلیغات‌اسلامی است که در این مسیر حمایت‌های مردمی می‌تواند تسهیل کننده مسیر باشد.

همچنین رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد  گفت: نهادهای  مرجعی چون اداره‌کل تبلیغات‌اسلامی، حوزه هنری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و... می‌توانند ظرفیت‌های مذهبی، فرهنگی و هنری را در سطح شهر را شناسایی و با همکاری این سازمان حضور فعالانه و موثرتری در سطح شهر داشته باشند.

عباس ملازینلی با  اشاره به ظرفیت‌های مردمی و خیری موجود در هر محل گفت: باید این ظرفیت‌ها را شناسایی و از آن در راستای غنا بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی محله‌ای بهره برد.

این مسئول اظهار داشت: این سازمان آماده همکاری با اداره‌کل تبلیغات‌اسلامی  در برنامه‌های باقی مانده از سال ۹۸ و برنامه‌ریزی و مشارکت در برنامه های سال۹۹ می‌باشد.

وی در پایان به توجه ویژه هر ۲ نهاد به مناطق حاشیه‌نشین تاکید کرد و افزود: هم‌افزایی ومشارکت در فعالیت‌های مناطق حاشیه‌نشین می‌تواند اثرات مثبت بیشتری را برای این مناطق به همراه داشته باشد.

استان یزد یک هزار و ۵۰۰ مسجد دارد.

۷۵۳۶/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.