روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به نقل از رییس دانشگاه از طلب ۲۶۸ میلیارد تومانی این مرکز از تامین اجتماعی خبر داده و نوشته: در صورت پرداخت نشدن این مطالبات تا اول مهر، بیماران باید کل هزینه‌های درمان خود را پرداخت کنند. 

دکتر "محمدرضا میرجلیلی" افزود: نیمی از طلب ما مربوط به معوقات سال ۹۷ است.

وی اظهار داشت: در صورت عدم دریافت مطالبات تامین اجتماعی و عدم برقراری یک مکانیسم مطمئن برای پرداخت منظم، حداکثر از اول مهرماه از بیمه شدگان این سازمان هزینه خدمات، مستقیما دریافت خواهد شد و آنگاه بیمه شدگان باید سهم بیمه را مستقیما از سازمان بیمه تامین اجتماعی در قبال ارائه صورتحساب رسمی دریافت کنند.

وی ادامه داد: مناسب نیست در نظام سلامتی که تمام دست‌اندرکاران آن باید همدل و همسو باشند و سلامت مردم در گرو برنامه‌ها و اقدامات آنان است، بعضی از اعضای تیم از انجام مسئولیت قانونی خود سرباز زده و آسیب جدی به بدنه نظام سلامت و اعتماد عمومی بزنند.

این مسئول اظهار داشت :مشکلات کنونی مراکز درمانی باعث شده با تشکیل جلسات متعدد و خواهش از طلبکاران مجموعه‌های درمانی دانشگاه، لوازم مصرفی را به صورت روزانه یا هفتگی تهیه کنیم.

میرجلیلی گفت: توجه به موقعیت جغرافیایی یزد، نیمی از مراجعان به مراکز درمانی را افراد غیربومی و از استان‌های همجوار تشکیل می‌دهند و این موضوع تاثیر مستقیم بر افزایش بار مالی و بدهی بیمه‌ها به دانشگاه را دارد.

وی ابراز امیدواری کرد همکاران در سایر ارکان نظام سلامت و رفاه اجتماعی، مسئولیت اصلی خود را بشناسند و حداقل سهم ۹ بیست و هفتم سلامت را که در بیمه تامین اجتماعی درنظر گرفته شده، عادلانه و شفاف در سفره سلامت بیمه شدگان خود قرار دهند تا در این شرایط اقتصادی که دشمنان بیرونی برای شکستن مقاومت این ملت بزرگ، هم قسم شده اند با بدسلیقگی در انتخاب اولویت‌ها، فشار غیر منطقی بر مردم بویژه جامعه کارگری که شایسته دریافت خدماتی حتی بهتر و بیشتر از وضعیت موجود هستند، وارد نشود.

به گفته وی در یزد، ۷۰ درصد کل بیمه‌شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و نامنظم بودن پرداخت‌ها مغایرت با نص صریح مقررات دارد.

این مسئول تصریح  کرد: از یک طرف تامین اجتماعی مطالبات ما را نمی‌دهد و از طرف دیگر، شرکت های پخش دارو و تجهیزات پزشکی که وابسته به این سازمان هستند، برای فروش کالا به دانشگاه مطالبه پرداخت نقدی دارند که این تعارضی غیرمنطقی و آسیب‌رسان بر نظام سلامت و خدمات رسانی است.

در شرایطی که شهروندان ما با مشکلات اقتصادی دست به گریبان بوده و حتی از پرداخت هزینه‌های بیمه شده خود هم ناتوان هستند لازم است سازمان تامین اجتماعی نسبت به پرداخت بدهی خود و یا حداقل بخشی از این بدهی و تعهد برای پرداخت مابقی آن، اقدام کند تا روند درمان بیماران و استفاده از دفترچه های تامین اجتماعی همچنان در دستور کار باشد.

۷۵۳۶/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.