سرتیپ رضا هدایتی  روز سه‌شنبه در جلسه مسئولان دستگاه‌های فرهنگی استان با بیان اینکه سال‌های گذشته کارهای خوبی در استان انجام شده  ولی کافی نیست افزود: برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به جوانان باید از عرصه‌های فرهنگی و هنری بیشتر استفاده کرد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی استان در کنار فعالیت رسانه‌ها باید سالانه به خصوص در هفته دفاع‌مقدس به عنوان یک فرصت برای آشنایی بیشتر نسل جوان با دستاوردهای جنگ تحمیلی برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.

این مسئول فرهنگی استان اظهار داشت: برگزاری برنامه‌های جذاب فرهنگی، هنری و ورزشی نقش مهمی در بازگویی دستاوردهای دفاع‌ مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

هدایتی همچنین به اهمیت برگزاری نشست‌های بصیرتی و معرفتی برای تبیین دفاع مقدس در جامعه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا ،  مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس یزد پیشتر گفته بود: به مناسبت آغاز سی‌ و نهمین سالگرد هفته دفاع‌ مقدس (۳۱ شهریور) ۷۵۰ برنامه مختلف با همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی در مرکز این استان و شهرستان‌های اردکان، اشکذر، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم، تفت، میبد و مهریز پیش بینی شده است.

هدایتی، برگزاری نشست‌های بصیرتی و معرفتی، تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت ، رزمندگان ، طلاب  و روحانیانی که در هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور داشته‌اند را از جمله اهم برنامه‌ها ذکر کرد.

تعداد برنامه‌های هفته دفاع مقدس که همزمان با سراسر کشور از ۳۱ شهریور ماه جاری آغاز می‌شود، نسبت به پارسال ۱۰۰ مورد افزایش دارد.

 یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ، ۵۰ هزار رزمنده بسیجی دارد و ۳۰۰ هزار نفر هم تاکنون در اقشار مختلف بسیج جذب و سازماندهی شدند . 

همچنین این استان ۱۰ هزار جانباز جنگ تحمیلی و حدود ۸۰۰ آزاده دارد، و سه هزار و ۸۵۰ شهید هم تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

۷۵۳۶/ ۲۰۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.