مهدی غیب‌الهی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با پرداخت تسهیلات برخی متقاضیان در سال گذشته و بهره برداری از طرح‌های آنان در سال جاری و همچنین ارائه ۲۰میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به هشت دامدار، تولید روزانه شیر در ابرکوه از ۵۰ تن به ۷۰ تن افزایش یافته است.

وی  اظهار کرد: اقدامات لازم برای بهره برداری ۲ واحد پرورش گاو شیری به ظرفیت ۵۰۰ راس نیز هم اکنون در حال انجام است که با راه اندازی این واحدها، تولید روزانه شیر در ابرکوه  به ۱۰۰ تن قابل افزایش است.

غیب الهی ادامه داد: این شهرستان باوجود کم‌آبی و تبعات ناشی از تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی در حوزه دامداری و کشاورزی ظرفیت‌های بالایی برای ایجاد اشتغال و تولید فرآورده‌های لبنی و دامی به روش نوین دارد.

 وی بیان کرد: ابرکوه ، رتبه دوم تولید محصول دامی استان یزد را در اختیار دارد و دامداران سالانه ۱۶۰ هزار تن فرآورده‌های مختلف دامی و لبنی تولید و روانه بازار مصرف می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه همچنین از ایجاد یک واحد فرآوری لبنی با ظرفیت ۲۰۰ تن شیر در روز توسط بخش خصوصی خبرداد و تصریح کرد : با بهره برداری از واحد تولیدی در سال آینده، ابرکوه به قطب تولید فرآورده های لبنی استان تبدیل خواهد شد.

غیب الهی ادامه داد: هم‌اکنون ۶۰۰ واحد دامداری صنعتی و نیمه‌صنعتی در ابرکوه فعال است که نه‌تنها بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری، بلکه برای ایجاد اشتغال افراد جویای کار را فراهم کرده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/ ۶۰۱۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.