محمدعلی طالبی روز دوشنبه در آئین معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد اظهار داشت: باید به جایی برسیم که همه امکانات و مجوزها برای حضور

سرمایه‌گذاران در استان فراهم باشد و این امر مستلزم همکاری همه دستگاه‌های مرتبط است.

وی افزود: بخشی از این نقش متوجه شرکت شهرک‌های صنعتی است به همین دلیل باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا این مجموعه بتواند به عنوان پیشران توسعه استان ، نقش اساسی در رشد شاخص‌ها داشته باشد.

استاندار یزد تأکید کرد: اگر همه امکانات و زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری مهیا و آماده باشد سرمایه‌گذار نیز زودتر به توانمندی خواهد رسید و می‌تواند به رشد سرمایه بخش خصوصی و کمک به توسعه استان امیدوار باشد.

طالبی اضافه کرد: زمینه این کار در استان یزد فراهم است و حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی می‌تواند منجر به ایجاد نتایج بهتر در بخش‌های صنعتی و اقتصادی شود.

وی با بیان اینکه رضایت صنعتگران از شرکت شهرک‌های استان بیانگر موفقیت مدیریت این مجموعه است، خاطرنشان کرد: این مجموعه نیاز به تعامل و همکاری با بخش‌های مختلف دارد که در مدیریت دوره قبلی(  آقای عظیمی) مشاهده شد و امیدواریم با تجربه‌ای که آقای عزالدینی در حوزه های اقتصادی دارد این همدلی تداوم یابد.

استاندار یزد در پایان یادآور شد: خوشبختانه فضای همدلی ، هماهنگی و همراهی موجود در یزد بهتر از سایر نقاط کشور است و همین امر به توسعه بیشتر این استان کمک شایانی خواهد کرد .

همچنین در مراسم یادشده سید مسعود عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیرعامل سابق شرکت شهرک‌های صنعتی یزد گفت: هدف من در دوران فعالیت به ویژه در این مجموعه ، وقف شدن برای ملت بود به همین دلیل در ابتدای کار ، تیم یادگیرنده را ایجاد کردم.

وی افزود: در ادامه با ایجاد شبکه ذینفعان و استفاده از توانایی افراد بسیار توانای فعال در شهرک‌های صنعتی ، سعی کردیم ارتباطات با بخش های مختلف بویژه دستگاه‌های خدمات رسان ، نظارتی و هیأت مدیره شرکت را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: تلاش شد تا بخشی از حکمرانی خوب در این شرکت پیاده سازی شود و امیدوارم در ادامه فعالیت نیز رضایت کارفرمایان را داشته باشیم.

در این جلسه رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی یزد هم با تشریح شرایط کشور از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید اظهار داشت: ۶ سال قبل ، نخبگان و تمام فعالان اقتصادی متحد شدند و به دولت آقای روحانی رأی دادند تا وضعیت اقتصادی رشد کند.

محمدرضا قمی افزود: در ابتدا نشاط خاصی حاکم شده بود ، شاخص‌های اقتصادی مثبت بود و امید در دل همه شکوفه زد و با وجودی که دولت معتقد بود همچنان مشغول آواربرداری از مسائل و مشکلات دوره‌های قبل است و مردم هم چون دولت منتخب خودشان بود مسائل را تحمل می کردند.

وی با بیان اینکه به مرور با خروج تدریجی نخبگان از بدنه دولت و منتقد شدن فعالان اقتصادی همراه دولت ، دلسردی در این اقشار حکمفرما شد ، اضافه کرد: یکی از نگرانی های فعالان اقتصادی برخی شاخص نامناسب اقتصادی همچون گرانی و تورم ، افت سرمایه‌گذاری و بیکاری و نوسان نرخ برابر ارز در پایان دولت‌های نهم و دهم بود که امیدوار بودند دولت روحانی آنها را حل کند.

رئیس اتاق بازرگانی یزد تصریح کرد: تصور بر این بوده و کماکان هم هست که مدیران ارشد کشور به استفاده از مشاوران حرفه‌ای ، متخصص ، با تجربه و با سابقه اهمیت دهند و مدیران میانی و بدنه کارشناسی دستگاه‌ها را نیز به این امر ترغیب کنند.

قمی با اشاره به اینکه بدنه کارشناسی و میانی به این امر اهمیت نمی‌دهد ، ادامه داد: در استان یزد توجه ویژه‌ای به استفاده از مشاوران حرفه‌ای و با تجربه می‌شود ولی این امر در مرکز کشور مناسب نیست و مشکلات زیادی را برای صنعتگران ایجاد کرده‌ است.

وی بر لزوم پیدا کردن راهکاری قانونی برای فرهنگ‌سازی استفاده از مشاوران با تجربه در میان مدیران ارشد کشور و بدنه کارشناسی دستگاه‌ها در تهران تأکید کرد و گفت: عدم استفاده از مشاوران حرفه‌ای و بااصالت منجر به گسترش فساد می‌شود ؛ موضوعی که در جامعه مشاهده می‌شود ، بنابر این بدنه اجرایی کشور باید از سوابق و اصالت افرادی که ادعای همکاری با دولت را دارند اطمینان یابد.

در این آیین ، عظیمی که هشت سال و ۹ ماه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد بود و در حال حاضر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری  را بر عهده دارد  تکریم و سیدعلی عزالدینی به عنوان مدیرعامل جدید این مجموعه معرفی شد.

به گفته عزالدینی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی یزد ۹۰ درصد صنایع استان کوچک و متوسط است.

وی با اشاره به وجود ۳۱ شهرک و ناحیه صنعتی با ۶ هزار و ۷۰۶ هکتار در  استان اظهار داشت: این شرکت تا پیشتر وظیفه ایجاد زیرساخت‌ها را داشت ولی وظایف جدیدی برای آن تعریف شده است.
وی افزود: توانمندسازی کارکنان شرکت‌ها ، توسعه خوشه‌های صنعتی ، توسعه شبکه های پیمانکاری و توسعه بازار بخشی از وظایف جدید است و در این راستا تلاش‌های زیادی صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی یزد اضافه کرد: ۲ هزار و ۸۰۰ قرارداد بسته شده است ولی در مجموع هزار و ۲۵۰ واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فعالیت دارد.
عزالدینی درباره فعالیت در حوزه خوشه‌های صنعتی هم گفت: ۱۸ خوشه کسب و کار در استان شناسایی شده که پنج مورد شامل نساجی ، کاشی و سرامیک ، سنگ ، محصولات کنجدی و طلا و جواهر به بلوغ کامل رسیده و نتیجه داده است

عزالدینی افزود : شرکت شهرک های صنعتی یک مجموعه خودگران است که بدون بودجه دولتی اداره می‌شود با این حال تابع سیاست‌های دولت ، استان ، تصمیمات شورای برنامه‌ریزی یزی و توسعه و نیز سند توسعه استان است.

۱۹۶۸/  ۲۰۴۷ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.