محسن صالحی نیا روز دوشنبه در آئین معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد اظهار داشت: یکی از نیازهای اولیه صنایع وجود زیرساخت‌های لازم ست، لذا استقرار واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی به نفع صاحبان سرمایه و فعالان اقتصادی است و کمک قابل توجهی به آنها خواهد کرد.

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با اشاره به اینکه عمده صنایع کشور با وجود برخی مشکلات زیرساختی در شهرک‌های صنعتی استان‌ها و شهرستان‌ها مستقر است، افزود: برخی شهرک‌ها مشکلات زیرساختی دارند، ولی در یزد به لحاظ همکاری‌ مطلوب دولت و بخش خصوصی، با چنین مسائلی روبرو نیست.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: در بحث توسعه ، عمده توجه به الگوهای سایر کشورهاست در حالی که با وجود نگاه همیشگی به مقوله توسعه و تحول ، نمونه‌های موفقی همچون شهرک‌های صنعتی یزد را در داخل کشور داریم.

صالحی نیا با بیان اینکه یزد در بسیاری شاخص‌ها در این حوزه پیشروست، ادامه داد: این استان در کمتر صنعت و شاخصی همچون رقابت پذیری ، ارزش افزوده ، بهره‌وری، اشتغال موثر و صادرات ورود کرده که سرآمد کشور نشده‌ باشد.

به گفته وی ، یزد در حال حاضر در ۲ شاخص صدور جواز تأسیس و گواهی کشف و بهره برداری که عمده آن مدیون وجود زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی است در کشور رتبه برتر دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی یادآور شد: یزد علاوه بر اینکه در نصب و بهره‌برداری از ماشین‌آلات در رده استان‌های برتر است، بیش از سه برابر جمعیت سرمایه گذاری در تولیدات دارد .

به گفته صالحی نیا، این موفقیت‌ها بیانگر آن‌ است که کارآفرینان ، نخبگان و صنعتگران استان ، فراتر از شاخص‌ها گام برداشته‌اند و با همکاری و همراهی دستگاه‌ها و بانک‌ها توانسته‌اند به رشد بالایی در بخش‌های مختلف دست یابند.

وی با اشاره به اینکه تعداد شهرک‌های صنعتی مصوب و یا در حال واگذاری یزد به نسبت جمعیت ، بیش از ۲ برابر شاخص و درصد موجود کشور است ، یادآور شد: در این شهرک‌ها ۳.۲ برابر نسبت به جمعیت استان ، طرح‌های در دست ساخت وجود دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تولید بیش از ۸۰۰ قلم کالا و صادرات بیش از ۴۰۰ قلم آن به ۹۰ کشور و سایر موفقیت‌ها بیانگر آن است که ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این استان کم نظیر است.

معاون وزارت صنعت شاخص دیگر برتری یزد را خوشه‌های صنعتی که در توسعه و هم افزایی و رشد صادرات نقش مهمی دارد ،ذکر کرد و گفت: از این لحاظ سهم یزد بالای پنج درصد است که همه اینها مدیون اعتماد مسئولان ، نیروی انسانی بسیار خوب در مجموعه شرکت شهرک‌هاست که نیروی انسانی آن نسبت به سایر استان‌ها در حداقل ، ولی از نظر بهره‌وری بسیار بالاست.

وی با قدردانی از سیدمسعود عظیمی که هشت سال و ۹ ماه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی یزد را به عهده داشت، سیدعلی عزالدینی را به عنوان مدیرعامل جدید این مجموعه معرفی کرد.

عظیمی در حال حاضر به عنوان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری انجام وظیفه می‌کند.

۱۹۶۸/  ۲۰۴۷ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.