محمد امامی عصر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تسهیلات اشتغال ، مشاوره شغلی به جوانان و متقاضیان کار از اهداف اصلی این صندوق است افزود: تسهیلات این صندوق با ۶ ماه تنفس  و همچنین بازپرداخت پنج ساله در اختیار متقاضیان قرار گرفته است

وی با بیان اینکه اعتبارات این صندوق از دو بخش دولتی و مشارکت خیران تأمین می‌شود، اظهار داشت: پرداخت تسهیلات در روستاها با هدف تقویت ساکنان مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها انجام می‌شود.

پرداخت ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه بوم گردی

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان یزد از پرداخت ۲۸۰ میلیارد ریال ریال تسهیلات برای ایجاد اقامتگاه‌های گردشگری و بوم گردی خبر داد و افزود: یکی از اولویت‌های اصلی در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی، طرح‌های گردشگری و بوم‌گردی است که علاوه بر اشتغالزایی بالایی در توسعه محلی و درآمدزایی اهمیت بسزایی دارد.

اجرای طرح روستای بدون بیکار

امامی  ایجاد روستاهای بدون بیکار را از طرح‌های صندوق در حمایت از روستائیان دانست و تصریح کرد: طرح روستای بدون بیکار در راستای استراتژی صنعتی سازی روستاها و راهبرد منبع گرایی و مبتنی بر مزیت رقابتی روستاها و با محوریت افزایش توانمندسازی و مشارکت پذیری افراد جوامع محلی برای ایجاد اشتغال پایدار، ریشه کنی بیکاری و مهاجرت معکوس به روستاها در دستور کار قرار گرفته است.

وی طرح هر خانه یک کارخانه را  از دیگر طرح‌های در دستور کار این صندوق بیان و افزود: به منظور حمایت از ثبت جهانی زیلو در میبد با رایزنی‌های انجام شده، ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات چهار درصد به متقاضیان پرداخت شده است.

بهره برداری از ۲۲ طرح روستایی، مشارکتی

امامی  از بهره برداری ۲۲ طرح روستایی و مشارکتی این صندوق در هفته دولت خبر داد و گفت: این طرح‌ها با ارزش بالغ بر ۱۲۳ میلیارد ریال برای ۴۸ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کرده است.

در هفته دولت ۷۲۰ طرح در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در استان یزد بهره برداری شد.

۲۰۸۸/ ۶۰۱۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.