سیدمصطفی داودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت هفت میلیون و ۳۳ هزار تن مواد معدنی ،کنستانتره و گندله از مبادی سنگ آهن مرکزی ایران، گندله سازی اردکان و مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو به کارخانه فولاد اصفهان، فولاد خوزستان و قسمتی نیز برای صادرات به بندرعباس بارگیری شده است.

 به گفته وی همچنین  ۲ میلیون و ۳۱۶ هزار تن محموله از قبیل سنگ آهن ، کنستانتره ، گندم ، رول فلزی و دیگر اقلام نیز در این اداره کل تخلیه شده است.

 وی تصریح کرد: در ماه‌های فروردین تاکنون  تن کیلومتر بار خالص حمل شده ، سه میلیارد و ۷۴ میلیون و تن کیلومتر مبدا به مقصد نیز سه میلیارد و ۶۸۳  میلیون بود که در این اداره کل به ثبت رسیده است.

راه‌آهن یزد با سهم حدود ۴۰ درصد حمل‌ و نقل بار ایران در ۱۸ سال گذشته در جایگاه نخست قرار دارد و بیش از ۸۰ درصد مواد معدنی و افزون بر ۷۰ درصد بارهای ترانزیتی کشور از این استان حمل می‌شود.

داودی همچنین در  ادامه از جابه جایی ۵۲۸ هزار نوبت سفر و مدیریت تردد سه هزار و ۳۱۱ رام قطار مسافری در پنج ماهه سال ۱۳۹۸ در استان یزد خبر داد.
وی اضافه کرد: روزانه ۲۸ رام قطار مسافری شامل مبدا - مقصد یزد ( یزد - تهران و یزد - مشهد و بالعکس )، قطارهای عبوری ( تهران- کرمان، تهران- بندرعباس ، تهران- زاهدان ، اصفهان - بندرعباس ، اصفهان - زاهدان و بالعکس) و قطارهای کمربندی ( کرمان- مشهد ، بندرعباس- مشهد ، شیراز- مشهد و بالعکس) از این منطقه تردد می‌کند.

وی اولویت نخست راه آهن این منطقه را امنیت و آسایش مسافران عنوان کرد و افزود : در این مدت ۴۹۴ مورد بازدید از قطارهای مبدا یزد، ۳۷ مورد از قطارهای عبوری از یزد ، ۶ مورد از کترینگ‌های تهیه غذای قطارهای مسافری مبدا یزد ،۲۲ مورد از ایستگاه‌های مسافری منطقه ، ۳۵ مورد بازرسی از نحوه ارائه خدمات آژانس‌ها به مسافران و صدور بلیت توسط کارشناسان و شست و شوی ۳۳۸ رام قطار انجام شده است.
۱۹۶۸/‏ ۲۰۴۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.