رضا مددی روزسه‌شنبه در جمع مدیران شرکت‌کننده در کارگاه آموزشی نحوه تدوین انتظارات از مدارس در سال تحصیلی ۹۹ - ۹۸ در یزد افزود: آموزش و پرورش باید تا سال ۱۴۰۴ بر مبنای این سند وظایف خود را به طور دقیق دقیق انجام دهد که در این راستا مبانی نظری سند تحول، با پشتوانه علمی و فلسفه آن پاسخ به سوال‌های اساسی در مورد مبانی، چیستی، چرایی و چگونگی تربیت است.

وی با بیان اینکه مدرسه محل و کانون تربیت رسمی و عمومی و کانون تربیت اجتماعی است، بیان داشت: تعلیم و تربیت  هر کشور با فرهنگ و جهان‌بینی آن کشور ارتباط دارد و اگر می‌خواهیم در آموزش و پرورش تغییرات اساسی و تحول بنیادین ایجاد کنیم، حرکت در مسیر اهداف سند تحول بنیادین را باید چراغ راه قراردهیم.

 مددی همچنین تاکید کرد: مسئولیت مدیران آموزش و پرورش در همه سطوح، صیانت و اجرای برنامه درسی در مدارس است و اگر از برنامه درسی فاصله بگیرند راه انحرافی را پیموده‌اند و کل فعالیت‌ها باید در خدمت برنامه درسی و در خدمت غنا بخشی برنامه درسی  باشد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تغییر نگاه، اندیشه و تفکر نسبت به تعلیم و تربیت مهم‌ترین مرحله تغییر است و باید تغییرات به سمت اقدام‌های  اجرایی هدف‌گذاری و عملیاتی شود.

مددی،  اقدام‌های اجرایی را تابع چرایی و فهم ما از موضوع‌ها ذکر کرد و گفت: باید همواره این اصل را در نظر داشته باشیم که تربیت مسئولیت مشترک همۀ عوامل مدرسه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز با تبیین اهمیت و نقش سند تحول بنیادین به عنوان چراغ راه آموزش و پرورش، چرخش‌ تحول‌آفرین تربیت تمام ساحتی را از مزیت‌های اجرای این سند عنوان کرد.

 در این جلسه که ۹۵ نفر از معاونان، کارشناسان و نمایندگان مدیران مدارس مناطق آموزشی استان یزد حضور داشتند، اهداف سند تحول بنیادین، فلسفه تعلیم و تربیت از منظر این سند تبیین شد.

استان یزد ۲۵۰ هزار دانش آموز دارد.

۷۵۳۶/ ۶۰۱۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.