بهروز شهابی زاد روز سه‌شنبه در نشست هم اندیشی برگزاری پنجمین اجلاس استانی نماز افزود:‌ محور اصلی این اجلاس را آموزش و پرورش تشکیل می دهد که ضرورت دارد با هدف ترویج فرهنگ نماز از طرح های ابتکاری استفاده نماید.

وی اضافه کرد:‌ اثرگذاری  معنوی نماز بر افرادی با سنین کم و با گسترش تهاجم‌های فرهنگی و آسیب های اجتماعی دستاورد مهمی به شمار می‌آید.

فرماندار اردکان با بیان اینکه هدف اجلاس نماز در سال جاری با رویکرد دانش‌آموزی است بر توجه به اهمیت نماز تأکید کرد و گفت: دشمن در حال تلاش است که افراد جامعه به‌ویژه نسل جوان را از اعتقادات و شعائر اسلامی دور کند.

شهابی زاد تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که برنامه‌های ابلاغی برای برگزاری اجلاس نماز را انجام دهند و در کمیته‌های مربوطه خود فعالیت کنند.

امام جمعه اردکان نیز در ادامه  ضمن تبریک روز مباهله و روز خانواده با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام گفت: هر چیزی جلوه و صورتی دارد، جلوه و صورت دین ما نماز است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر افزود: انسان اگر در درون خود مشکلاتی داشته باشد ظاهر خود را زیبا می‌کند لذا وظیفه همه ما این است که جلوه دین و تدین خود را که موضوع نماز است در جامعه تقویت کنیم و راه تقویت معنویت در جامعه ترویج نماز است.

وی بابیان اینکه عده‌ای معتقد هستند که فضای جامعه، جوانان و مردم ما گاهی از معنویت دور شده است، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: نماز از فحشا و منکرات جلوگیری می‌کند و اگر کسی اهل نماز شد کم‌کم جلو گناهان و خطاهای دیگر او هم گرفته می‌شود. اظهار ناامیدی کردن درست نیست بلکه همیشه باید امید در دل‌های ما زنده باشد، همه اعمال ما تابع نماز است وقتی نماز درست شود بسیاری دیگر از چیزها نیز درست می‌شود.

امام جمعه اردکان اظهار داشت: برگزاری اجلاس نماز در شهرستان اردکان توفیقی است که نصیب ما شده است و باید تلاش کنیم که این برنامه به‌خوبی و شایسته برگزار شود و خروجی عملی هم داشته باشد و پس‌ازآن، حداقل یک‌قدم مثبت درراه ترویج نماز برداشته شود.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۴ / 6197

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.