محمدعلی طالبی روز دوشنبه به مناسبت بزرگداشت هفته دولت و روز کارمند، در بازدید از اداره کل محیط زیست استان افزود: یکی از دستگاه‌هایی که نقش مهمی در توسعه پایدار دارد، محیط زیست است و امیدواریم بعد از سال‌ها که از آغاز توسعه صنعتی در استان می گذرد و بعضی چیزها را در این زمینه به دست آورده ایم، عدم توجه به محیط زیست باعث نشود که بسیاری از چیزهای دیگر را از دست بدهیم.

وی ادامه داد: گزارش مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مبین آن است که اقداماتی که در یکسال گذشته در استان صورت گرفته با توجه به محدودیت و طیف گسترده خدمات و انتظارات مردم بالاتر از انتظار بوده و این عملکرد قابل تقدیر است.

استاندار یزد افزود: این عملکرد موفق نتیجه همراهی وهمدلی همه پرسنل محیط زیست استان است و جای تقدیر و تشکر دارد و اینکه رتبه اداره کل حفاظت محیط زیست استان ارتقاء یافته جای خوشوقتی دارد که زحمات این حوزه دیده شده است.

طالبی ادامه داد: مشارکت مردم در امور یکی از ابعاد اصلی حکمرانی خوب است، زیرا مشارکت، نقطه اتصال دولت و مردم است و هرچه ما حضور مردم را امور مختلف داشته باشیم، ضریب موفقیت افزایش یافته و بسیاری از محدودیت‌ها نیز با دست مردم برطرف می شود. 

وی یادآور شد: رویکرد محیط زیست استان باید به گونه ای باشد که به اشتغال و توسعه بی‌توجهی نشود و مسأله اقتصادی و معیشت هم مورد توجه قرار گیرد، هرچند نباید این گونه مسائل باعث کمرنگ شدن توجه به ملاحظات محیط زیست شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد نیز در این نشست گفت: ما علاوه بر نسل فعلی باید برای نسل آینده نیز امانت داران خوبی باشیم که در راستای این اصل طی یکسال گذشته و با تلاش و پشتکاری که توسط پرسنل این سازمان انجام شد، موفقیت‌های زیادی در سطح استان و کشور برای محیط زیست استان حاصل شده است.

نیره پورملائی ادامه داد: هم اکنون ۱۰ منطقه تحت حفاظت سازمان محیط زیست در استان یزد وجود دارد که هر ۴ سطح حفاظتی را در برمی گیرد و یزد اولین استانی استکه از توان بخش خصوصی در قرق اختصاصی استفاده کرده و با این قرق‌ها ۱۷ درصد خاک استان یزد توسط بخش خصوصی ومحیط زیست مورد حفاظت قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در استان یزد  ۱۰ هزار گونه جانوری شناسایی شده و ۸ منطقه شکار ممنوع در استان وجود دارد که اخیرا ۲ منطقه کمکی بهاباد و شیرکوه تفت نیز به پناهگاه حیات وحش ارتقاء یافته و تعداد این مناطق به ۱۰ منطقه افزایش یافته است.

پورملائی ادامه داد: برای اولین بار از صندوق ملی محیط زیست ۷۷۴۰ میلیون ریال برای تقویت گونه‌های حیات وحش دریافت شده و همچنین ۴ دستگاه خودرو و ۱۱ دستگاه موتورسیکلت خریداری و بهسازی چندین پاسگاه محیط زیست، ساخت ایستگاه اطفاء حریق و دیده‌بانی در جنگل باغ شادی و برق دار شدن پاسگاه محیط بانی شیرکوه بعد از ۴۰ سال انجام شده است.

وی مرمت و بازسازی منابع آب را از اقدامات یکسال اخیر حفاظت محیط زیست استان اعلام کرد و یادآور شد: با اقداماتی که در یکسال اخیر انجام شده هیچ گونه آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان شاهد نبودیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: با تلاش‌های انجام شده رتبه این اداره کل از ۲۳ به رتبه دوم در کشور ارتقاء یافته و ۸ طرح مطالعاتی پژوهشی نیز در زمینه وضعیت زیست محیطی در حال انجام است .

در پایان این نشست استاندار یزد از موزه تاریخ طبیعی، آزمایشگاه، بخش پایش و بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست بازدید و سالن بهسازی شده اجتماعات این اداره کل را افتتاح کرد و با حضور در جمع پرسنل محیط زیست استان از  ۲ محیط بان نمونه کشوری استان تجلیل به عمل آورد.

۷۵۳۷/ ۶۰۱۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.