"فاطمه دانش" روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ، برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه سبک زندگی اسلامی- ایرانی ، بازدید فرمانداران از خانواده‌های موفق و نشست با قضات از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی برگزاری نشستهای مختلف در زمینه راهکارهای تحکیم بنیان خانواده  و دیدار با کارآفرین زن موفق از دیگر برنامه های هفته یاد شده بیان کرد و اظهار داشت: همچنین گردهمایی با عنوان " خانواده ،  مشارکت و نشاط اجتماعی " دوشنبه شب در باغ دولت آباد برگزار می شود.

وی از همه خانواده‌ها خواست تا در این گردهمایی بزرگ شرکت کنند و افزود: در گردهمایی یاد شده از مسوولان اجرایی استان و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با حوزه خانواده دعوت شده است.

دانش یزدی با بیان اینکه در این همایش از  سند ارتقای زنان و خانواده استان با حضور استاندار رونمایی می شود تصریح کرد: این سند با هدف شناسایی و ارزیابی وضع موجود زنان و ارائه راهکارهای کارشناسی برای رفع کاستی ها و تقویت ظرفیت های زنان در استان‌های کشور تدوین شده است .

وی اظهار داشت: سند مورد اشاره در استان در ۱۰ شاخص چون بهداشت، مشارکت‌های مدنی ، وضعیت جمعیتی ، آسیب های اجتماعی و مشارکت‌های سیاسی تهیه شده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد تصریح کرد: سند یاد شده یک راهبرد و استراتژیک برای دستگاه‌های متولی در حوزه زنان و خانواده و یک برش استانی در این حوزه است.

دانش ، در ادامه شعار هفته خانواده را در سالجاری خانواده ، محور توسعه و نشاط اجتماعی بیان کرد و گفت: از یکم شهریور تا هفتم این ماه به عنوان هفته خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری شده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد با اشاره به روزشمار این هفته در استان گفت: یکم شهریور، با عنوان «خانواده و سبک زندگی اسلامی – ایرانی، دوم شهریور «آشنایی با حقوق خانواد»، سوم شهریور «خانواده، کارآفرینی، اشتغال و رونق تولید»، چهارم شهریور «خانواده، مشارکت و نشاط اجتماعی»، پنجم شهریور «خانواده محور توسعه و سلامت اجتماعی، ششم شهریور «خانواده و اصلاح الگوی مصرف و هفتم شهریور ماه با نام «خانواده، آموزش و رسانه» نام گرفته است.

دانش، از راه اندازی کمیسیون بانوان خانه صنعت استان با هدف انتقال تجربیات ، تبادل نظر در زمینه کسب و کار  خبر داد و تصریح کرد: اکنون ۷۰ نفر از بانوان استان به عنوان مدیر عامل در کارخانجات و شرکت های بزرگ اقتصادی یزد درحال فعالیت هستند و این موضوع نشان دهنده ظرفیت بالایی دارند که بانوان در حوزه اقتصادی دارند.

۲۰۸۸/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.