شریف‌الله شمس روز جمعه در مراسم افتتاحیه مسابقات کشوری فوتسال مهاجران و شهروندان افغانستانی مقیم ایران که به میزبانی یزد برگزار می‌شود، افزود: با توجه به برگزاری با شکوه این رقابت‌ها از استانداری یزد، وزارت کشور، اداره کل ورزش و جوانان استان و کمیته فوتسال مهاجران استان تشکر می‌کنم.

رایزن فرهنگی سفارت افغانستان گفت: این مسابقات همزمان با صدمین سالگرد استقلال و ۱۰۰ سالگی روابط دیپلماتیک بین دو کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همکاری بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف بین ۲ کشور وجود دارد بویژه آن که حضور سه میلیون مهاجر در جمهوری اسلامی ایران نمایانگر این روابط عمیق بین ۲ کشور است و برگزاری چنین مراسمی از استان یزد عمق این روابط را نشان می‌دهد.

شمس اظهار داشت: این ۲ کشور مسلمان و همسایه هستند و در دین اسلام همسایه احترام چندین برابر دارد و خوشبختانه روابط ما با جمهوری اسلامی ایران استثنایی است و شهروندان کشورش در بسیاری از زمینه‌ها مشارکت دارند.

همچنین استاندار یزد با اظهار رضایت از میزبانی استان در برگزاری این پیکارها گفت: از گذشته روابط بسیار خوبی میان مهاجران افغان با مردم ایران و یزد وجود داشته است.

محمدعلی طالبی افزود: ایران و افغانستان تاریخ ، دین مشترک و سابقه مشترکی در بسیاری از امور دارند ، امیدواریم برگزاری این رقابت‌ها تقویت کننده استعدادها و توانمندی جوانان کشور افغانستان مقیم ایران باشد.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی به پناهندگان عزیز خدمات بسیار زیادی ارائه می‌دهد ، امیدواریم این گونه برنامه‌ها تقویت کننده دوستی، همدلی‌ها و در راستای منافع ۲ کشور باشد.

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: در استان امکانات بسیار زیادی به ویژه در زمینه فضاهای ورزشی در اختیار شهروندان خارجی است، خوشبختانه پتانسیل‌ها و استعدادهای بسیار خوبی هم در استان شناسایی شده است.

مسعود شریعتی افزود: سرمربی تیم ملی افغانستان نیز امروز در این مراسم حضور دارد  امیدوارم از پتانسیل‌های بسیار خوبی که در یزد در میان شهروندان آن کشور وجود دارد به عنوان اعضای تیم ملی کشورشان حضور پیدا کنند و همه این کارها در راستای این برنامه است که اتباع خارجی مقیم کشور ما احساس غربت نکند.

همچنین مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی یزد اظهار داشت: خوشبختانه برگزاری این دوره از مسابقات همزمان با سالروز استقلال افغانستان است و ۱۶ تیم از استان‌های مختلف کشور با ۲۵۰ نفر بازیکن و مربی در این دوره از مسابقات حضور دارند.

پرویزی افزود: در کنار مسابقات دوره‌های آموزش داوری و حرفه‌ای نیز برگزار می‌شود و علاوه بر آن سرمربی تیم ملی افغانستان هم قرار است از بین بازیکنان به عنوان استعدادیابی و انتخابی تیم ملی حضور داشته باشد.

وی اظهار داشت: این مسابقات از امروز در سالن دانشگاه آزاد یزد آغاز شد و تا ششم شهریور ماه ادامه دارد، همچنین برای شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات بازدیدهایی از مناطق تاریخی شهر جهانی یزد برنامه‌ریزی شده که روزهای شنبه و یکشنبه انجام خواهد شد.

۷۵۳۷/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.