رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست شامگاه پنجشنبه در حاشیه این مراسم به ایرنا گفت: مروست و روستاهای اطراف آن از بافت تاریخی منحصر به فردی برخوردار است ،طوریکه روستای تاریخی ترکان و همچنین آثار تاریخی مروست به ثبت ملی رسیده است و این نشان از قدمت تاریخی آن دارد و این مهم موجب شد تا این جشنواره با رویکرد تاریخی منطقه برگزار شود.

حجت فلاحتی با اشاره به اینکه در این جشنواره  از ۱۷ عنوان کتاب شعر و داستان در حوزه کودک و نوجوان و دفاع مقدس رونمایی شد، یادآور شد: در بخش جشنواره غذای سالم و هنرهای تجسمی و صنایع دستی هم نحوه پخت انواع آش، نان محلی، شیرینی و غذاهای محلی نیز به علاقه مندان ارائه شده است.

همچنین نماینده مردم شهرستان‌های مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد و خاتم در مجلس شورای اسلامی در جشنواره غذای سالم و هنرهای تجسمی و صنایع دستی که در روستای ترکان و هرابرجان بخش مروست برگزار شد با بیان اینکه ماه گذشته روستای ترکان به ثبت ملی رسید، گفت: شهر مروست نیز در آینده نزدیک شاهد اقدامات بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف خواهد بود.
محمدرضا صباغیان بافقی  افزود: ثبت ملی روستای ترکان می‌توانند زمینه و بستری را فراهم کند که بیش از گذشته به آثار تاریخی که در اطراف وجود دارد توجه داشته باشیم.
وی آنچه را بی‌توجهی نسبت به آثار تاریخی شهرستان خاتم نامید، گفت: در برخی از شهرها، مردم توجه بسیار خوبی نسبت به آثار تاریخی دارند،آن را بازسازی و از آن به بهترین شکل بهره برداری می‌کنند ولی در این مناطق شاهد از بین رفتن آثار تاریخی هستیم ،جلساتی برگزار شد تا نسبت به اهمیت این آثار در شهرستان خاتم توجه بیشتری صورت گیرد.

وی یادآور شد: ظرفیت تاریخی شهرستان خاتم به مسئولان کشوری به خوبی شناسانده شده است و برگزاری جشنواره روز مروست کمک شایانی در راستای توجه به این مناطق خواهد کرد.

هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله ۲۴۰ کیلومتری شهر یزد واقع شده است.

۷۵۳۴/ ۲۰۴۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.