مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این ارتباط گفت: جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در دو بخش ملی و بین‌المللی در اصفهان برگزار می‌شود و در این جشنواره، فیلم‌های داستانی و پویانمایی کوتاه و بلند به رقابت می‌پردازند.

مجید جوادیان‌زاده در گفت و گو با ایرنا اضافه کرد: برای بهره‌مندی کودکان و نوجوانان استان‌ها نیز تعداد ۱۰ اثر داستانی بلند، نیمه بلند و پویانمایی بطور همزمان در استان‌ها اکران می‌شود.

وی با اشاره به حضور مهمانان بین‌المللی از ۲۷ کشور و نمایش آثار آنها در جشنواره، تصریح کرد: فیلم‌های کودک و نوجوان در بخش بین‌الملل می‌تواند تأثیرگذار باشد و موجب آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با فرهنگ و سنت دیگر کشورها شود.

جوادیان‌زاده در ادامه اسامی فیلم‌های برنامه‌ی اکران جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان در یزد را  داستان‌های باغ جادویی آنتون کرینگز، جزیره گنج، جوانمردان، اینجا خانه من است، غرغرو وارد می‌شود، تورنادو، منطقه پرواز ممنوع، بیست و سه نفر، قطار آن شب و پویانمایی بنیامین ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: در جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان سال جاری، بخشی از داوری آثار بر عهده دانش‌آموزان کودک و نوجوان استان‌هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد افزود: در استان ٢٠ دانش‌آموز کودک و نوجوان جهت آمادگی برای داوری آثار، دوره کارگاه آموزشی را در انجمن سینمای جوانان یزد گذرانده‌اند.

جوادیان‌زاده ابراز امیدواری کرد: پس از اخذ نتایج از داوران کودک و نوجوان ۹ تا ۱۵ ساله یزدی، ۲ فیلم انتخاب و برای جمع‌بندی نهایی و مشخص کردن فیلم‌های برگزیده، به مرکز اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه در کنار اکران فیلم‌های جشنواره ، برنامه‌های جنبی نیز برای این گروه سنی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: برنامه‌هایی همچون آموزش کوتاه مدت و فشرده عکاسی و فیلمبرداری با موبایل، نمایش فیلم‌های تولیدی کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان استان یزد در نظر گرفته شد.

وی همچنین از نمایش فیلم‌های جشنواره بین‌المللی  از طریق سینما سیار برای کودکان کم‌بضاعت در حاشیه شهر با همکاری نهادهای مربوطه، برگزاری مسابقات نقاشی و نظرسنجی فیلم‌های اکران شده جهت تشویق هرچه بیشتر تماشاگران و … در کنار اکران فیلم‌های جشنواره، برای کودکان و نوجوانان خبر داد.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ٢٨ مرداد تا چهارم شهریور ٩٨ به دبیری علیرضا تابش در شهر تاریخی اصفهان ادامه دارد و اکران همزمان آن از ۳۱ مرداد تا چهارم شهریور ۹۸ در شهر یزد خواهد بود.

۷۵۳۴/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.