گسترش امنیت و استاندارد راه‌ها، توسعه کشت گلخانه‌ای با توجه به اقلیم مشترک، اجرای هرچه بیشتر سامانه آبیاری نوین و همکاری مراکز تحقیقات شوری از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

همچنین ایجاد خط هوایی میان ۲ استان ، توسعه صادرات یزد به افغانستان از مرز خراسان‌جنوبی، برپایی نمایشگاه‌های محصولات فصلی ۲ استان و بهره‌گیری از تجربیات گردشگری و میراث فرهنگی مورد تاکید محمدعلی طالبی استاندار یزد و  محمدصادق معتمدیان قرار گرفت.

استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد و  ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی و ۶ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی دارد که از این تعداد تاکنون، یک هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی رسیده است.

با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر استان شامل ۲۰۰ هکتار بافت تاریخی یزد، باغ‌های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

یزد نخستین شهر خشت‌خام و دومین شهر تاریخی جهان، در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، یکی از مقصدهای گردشگران خارجی و اروپایی است.
یزد با داشتن ۴۰ رشته صنایع دستی پویا، افزون بر سه هزار هنرمند فعال دارد و به شهر بادگیرها، دارالعباده، حسینیه ایران، دوچرخه‌ها، شیرینی، قنات، قنوت و قناعت و آفتاب شناخته معروف است.
۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.