در این ارتباط  تعدادی از نوجوانان و جوانان منطقه در طرحی با عنوان « یک قاچ تابستان شیرین» که در موسسه خیریه فرهنگی و مذهبی بیت الرضا(ع) این شهر در حال اجراست، با نحوه گذراندن اوقات فراغت خود در فضای مجازی و استفاده صحیح از کارکرد آن در حال آشنایی هستند.

مسئول برگزاری طرح یادشده روز پنجشنبه در این ارتباط به ایرنا اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح ترویج روش‌های درست اوقات فراغت با تأکید بر ورزش همگانی، ترویج سواد رسانه‌ای و آموزش روش‌های بهینه استفاده از فضای مجازی به جوانان و نوجوانان، ترویج سبک زندگی اسلامی در برنامه‌ها و توجه ویژه به سالم سازی اوقات فراغت این قشر است. 

 رضا محمدی افزود: اگر برنامه‌ریزی و امکانات مناسب برای تفریح سالم آنها در زمان فراغت ایجاد نشود، امکان گرایششان به تفریحات ناسالم زیاد خواهد بود و احتمال بروز آسیب‌هایی ناشی از بی‌برنامگی در زمان اوقات فراغت هم وجود دارد.

مسئول برگزاری طرح یادشده تصریح کرد: نوجوانان و جوانان شرکت کننده در فضای دورهمی که در مرکز فرهنگی مذهبی بیت الرضا(ع) درحال برگزاری است از روزهای تعطیلات تابستانی خود به نحو احسن استفاده می‌کنند.
محمدی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در کلاس‌ها با تجربه‌ای متفاوت تر از اوقات فراغت سال‌های قبل آشنا می‌شوند، افزود: در این دورهمی، نوجوانان و جوانان با مطالعه کتاب، مطالب مفید آن  را برای یکدیگر بازگویی می‌کنند و با نحوه صحیح استفاده از فضای مجازی آشنا می‌شوند.

این موسسه از سال ۱۳۷۰ تاکنون فعالیت‌های متعددی در راستای فرهنگ سازی سالم در بافق انجام می‌دهد که اعزام کاروان پیاده از بافق به مشهد و تشکیل کلاس‌های تابستانی نمونه‌ای از فعالیت آنهاست.    

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

۷۵۴۳/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.