اسلام افشون عصر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا فزود: فرزندان مرحوم سیدمحمد گرامی از نیکوکاران یزدی  این مبلغ را قرار بود صرف کارهای فرهنگی شود برای آزادی زندانیان اختصاص دادند.

وی ادامه داد: با این اقدام خداپستدانه،  زمینه آزادی تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیرعمد فراهم شد که تعداد آن پس از نهایی شدن مراحل آزادی اطلاع رسانی می‌شود.

این مسئول اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۳۹۸ تاکنون  ۲۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد این استان با حمایت و همراهی مردم نوعدوست و خیرخواه این استان از زندان آزاد شدند.

افشون گفت: برای آزادی این افراد چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال توسط مردم به ستاد دیه استان کمک شد تا زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد فراهم شود.

به گفته وی، هم اکنون ۱۶۴ نفر به جرم جرایم مالی غیرعمد در استان زندانی هستند که آزادی آنان ۲۵۰ میلیارد ریال کمک‌های مردمی نیاز دارد که امیدواریم با حمایت خیران، زمینه رهایی این افراد فراهم شود.

افشون یادآور شد: زندانیان جرایم غیرعمد شامل محکومان به پرداخت دیه ناشی از تصادف و حوادث کارگاهی، مهریه و نفقه و بدهی مالی هستند.

هم اکنون حدود چهار هزار نفر در استان یزد در زندان بسر می‌برند که اتهام ۸۵ درصد آنها در ارتباط با مواد مخدر است و تلاش‌ها برای پذیرش این افراد در زندان استان‌های مربوطه ادامه دارد.

استان یزد یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد آنها در ۲۱ شهر و بقیه در مناطق روستایی و عشایری و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

۷۵۳۶/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.