مسئول استعدادیابی هیئت شطرنج میبد در این ارتباط به ایرنا گفت:مسابقه سیمولتانه یعنی مسابقه همزمان که در ان یک نفر با مجموع افراد شرکت کننده به رقابت می‌پردازد.

حسنعلی جانب اللهی تصریح کرد: افراد شرکت کننده دراین مسابقه که از شهرستان های میبد ، اردکان و زارچ شرکت دارند همه حرفه‌ای هستند و مسابقه ذکر شده با هزینه خود هیئت برگزار شده‌ است.

حسنعلی جانب اللهی افزود:هیئت شطرنج میبد که تا به حال چندین بار در مسابقات استانی و کشوری شرکت کرده‌ دارای فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و نیز سایت می‌باشد و همه افراد هیئت به صورت بسیجی وار در کنار هم به فعالیت می‌پردازند.

وی از مسئولان شهرستان خواست حامی هیئت میبد که بازیکنان در سطح کشوری دارد و دارای مقام است، باشند.

تیم شطرنج میبد ۱۲۰ بازیکن ثبت شده دارد و از این تعداد حدود ۶۰ نفر در مسابقه سیولتانه یاد شده حضور داشتند.

همچنین عصر دیروز همایش پیاده روی بانوان با حضور بیش از ۱۰۰ نفر برگزار شد.

رئیس هیئت ورزش همگانی گفت: این همایش به مناسبت «هفته ولایت و امانت» با پیمودن مسیری از ورودی پارک بهاران تا پارک بانوان با حضور چندین نفر از مربیان باشگاه‌ها برگزار شد.

زهره باقرزاده به ورزش فریزبی که بعد از همایش پیاده روی به صورت آموزشی در پارک بانوان برپار شد ، اشاره کرد و افزود : این ورزش در حال حاضر در بخش ندوشن شهرستان میبد انجام می‌گیرد.

به گفته مربی ورزش فریزبی ، این ورزش با استفاده از دیسک‌هایی که مخصوص این مسابقه است و سایزهای مختلف دارد به صورت خانوادگی با پرتاب کردن دیسک‌ها به طرف هم که می تواند با حضور دونفر هم باشد و یا تیمی با حضور ۷ نفر در هر گروه  با برگزاری مسابقه با رساندن دیسک به دروازه انجام می‌گیرد.

سادات موسوی افزود: این ورزش را همه افراد از سن خردسال تا بزرگسال می‌توانند انجام دهند  اما موقع بازی باید روش گرفتن فریزبی که سه انگشت در زیر فریزبی و انگشت اشاره در لبه فریزبی و انگشت شصت برای کنترل روی آن قرار می‌گیرند را بدانند.

وی اشاره کرد: منطقه تنگ چنار در استان یزد تیم برتر کشوری در ورزش فریزبی است ، ورزشی که به تازگی در استان یزد در حال انجام گرفتن است.

مربی ورزش فریزبی با اشاره به اینکه در ندوشن ۵۰ نفر از بچه های خردسال تا بانوان ۴۰ سال آموزش دیده وعضو تیم فریزبی هستند تصریح کرد: به مناسبت عید غدیر و «هفته ولایت و امامت » این ورزش به صورت آموزشی برای آشنا شدن بانوان و دختران و خانواده ها با این ورزش که ورزش مفرحی است در پارک بانوان میبد انجام گرفت.

فریزبی یک بشقاب لبه دار پلاستیکی با ضخامت ۵/۲سانتی متر و قطر ۲۷ سانتی متر است، فریزبی دارای سایز های متفاوتی است که سایز مذکور مورد استفاده در فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران است

مرکز شهرستان ۱۰۴هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

۹۹۳۴/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.