مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد عنوان کرد: علی‌رغم وجود آسیب‌های اجتماعی و کمبودهای فراوانی که در جامعه وجود دارد اما اگر فعالیت‌های تشکل‌ها و سمن‌ها نبود قطعاً با آسیب‌های به مراتب بیشتر مواجه بودیم.

«فخرالسادات خامسی» در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، با اشاره به رشد هفت برابری جمعیت تشکل های جوانان در یزد، اظهار کرد: از مجموع تشکل‌های موجود در یزد 56 تشکل خاص امور جوانان در حال فعالیت هستند که این آمار نسبت به سال‌های گذشته رشدی هفت برابری داشته است.

وی افزود: سمن‌ها به‌رغم فعالیت‌های متنوع در حوزه‌های مختلف، نقش قابل توجهی در پیشبرد اهداف دستگاه‌های استان نیز دارند به طوری که اگر از نقش این قشر غافل شویم، بخش دولتی قادر به انجام بسیاری از فعالیت‌های خود نخواهد بود.

وی کمک به سیل‌زدگان، برگزاری کمپین‌های سلامتی و دیگر فعالیت‌های خیرخواهانه را از مهمترین اقدامات تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد و گفت: با وجود آسیب‌های اجتماعی و کمبودهای فراوانی که در جامعه وجود دارد اما اگر فعالیت‌های این قشر نبود قطعاً به مراتب با آسیب‌ها و مشکلات بیشتری مواجه بودیم.

این مسئول با بیان این که نقش تشکل‌ها در جهان، نقشی تعریف شده است، تصریح کرد: اجرای طرح‌ها بدون مشارکت مردم در هر کجای دنیا با شکست مواجه می‌شود و این نقش  و هویت مردم در قالب تشکل‌های مردم نهاد، پیش‌برنده‌ی بسیاری از اهداف دولت‌ها و دستگاه‌هاست.

خامسی به سبقه قابل توجه ایران در فعالیت‌های گروهی و مشارکتی نیز اشاره کرد و گفت: ایران و به طور ویژه استان یزد در کارهای گروهی سابقه خوبی دارد به نحوی که در گذشته‌ها نیز شاهد رفع مشکلات و کمک مردم به یکدیگر با حضور در مساجد و تکایا بودیم.

این مسئول در پایان افزود: البته اگر چه امروزه به طور رسمی و نهادینه در فعالیت‌های گروهی کم‌رنگ به نظر می‌رسیم و کمبودهایی در این زمینه مشاهده می‌شود اما نمی‌توان نقش داوطلبانه، خیرخواهانه، غیرسیاسی، غیردولتی و غیرانتفاعی تشکل‌های مردمی فعال کنونی در قالب فعالیت‌های گروهی را انکار کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.