استاندار یزد جشنواره‌هایی مانند جشنواره کتابخوانی رضوی را فرصت مناسبی برای ارزیابی استان خواند و بر نهایت بهره‎برداری از این قبیل فرصت‎ها با توجه به انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران تاکید کرد.

به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «محمدعلی طالبی» در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی که در باغ دولت آباد یزد برگزار شد، با اشاره به استقبال مردم یزد از این جشنواره، اظهار کرد: از آنجایی که یزد به عنوان شهر پایتخت کتاب ایران برگزیده شده است، باید چنین فرصت‌هایی مانند برگزاری جشنواره رضوی که مربوط به کتاب و کتابخوانی است را مغتنم شمرده و از آن نهایت بهره‌مندی را داشته باشیم.

وی به ظرفیت‌های شهر یزد مانند علما و مفاخر و همچنین سبقه دیرینه یزد در زمینه کتاب و علم اشاره کرد و گفت: چنین جشنواره‌هایی فرصت مناسبی برای ارزیابی استان هستند و باید در راستای حفظ و تقویت این جایگاه ارزشمند برای یزد، مردم، مسئولان، بخش‌های دولتی و غیردولتی مشارکت و همکاری داشته باشند.

استاندار یزد جشنواره رضوی با یاد و نام امام رضا(ع) را یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی کشور برشمرد و گفت: این جشنواره به نوعی دانش مردم یزد در زمینه کتابخوانی رضوی را به تصویر می‌کشد و همراهی و مشارکت در برگزاری چنین جشنواره‌هایی برای استان ارزشمند است. 

«رقیه دوست فاطمی‌ها» مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز با اشاره به سومین سال برگزاری جشنواره رضوی از سوی این نهاد، اظهار کرد: نهمین دوره جشنواره رضوی در استان یزد با استقبال 35 هزار شرکت کننده همراه بود که که نسبت به سال گذشته رشد 33 درصدی داشته است.

وی افزود: از مجموع شرکت‌کنندگان 20 هزار نفر در بخش آنلاین و 15 هزار نفر نیز در بخش مکتوب این مسابقات شرکت کردند.

این مسئول گفت: یک پنجم شرکت کنندگان در شهرستان یزد مشارکت داشتند که به همین دلیل بیشترین برگزیده مربوط به شهرستان یزد و حدود 60 نفر هستند.

دوست فاطمی‎ها افزود: استان یزد امسال چهار برگزیده ملی در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دارد که از این تعداد دو نفر از شهرستان یزد، یک نفر از شهرستان تفت و یک نفر نیز از شهرستان مهریز به این مهم دست یافته‌اند و صبح پنج‌شنبه 24 مرداد در مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی در مشهد مقدس از آنان تجلیل خواهد شد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم برگزیدگان نهمین جشنواره در حضور مسئولان و مردم تجلیل و به تعدادی از حاضران نیز به قید قرعه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس هدیه داده شد.

           



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.