محمدعلی طالبی روزسه شنبه  در شورای راهبردی دفتر استانی کمیسیون ملی یونسکو ( سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد) در یزد  افزود: مسئولیت این دفتر استانی است و انتظار کمک و همکاری از تمام شهرستان‌ها، فرمانداران و شهرداران استان هست تا در اعتلای این دفتر کمک کنند.

وی خاطر نشان کرد: یزدی‌ها ، مردمانی  اهل مدارا و سازگار هستند،  نیاز است ، در حوزه جهانی اندیشیدن کار کنیم و دفتر یونسکو در یزد می‌تواند روی این حوزه خوب کار کند.

استاندار یزد با تاکید بر لزوم اتحاد، انسجام و اتفاق نظر در استان یادآور شد: برای اینکه بتوانیم برنامه‌ها  را برای پیشرفت دنبال و به عنوان شهر میراث جهانی اجرا کنیم نیاز به  انسان‌های جهان اندیش داریم.

وی گفت: حوزه اجتماعی استان در گذشته کمتر مورد توجه شهرداری‌ها بود خوشبختانه امروز ،این موضوع در شهرداری و شورای شهر یزد به صورت گسترده ای مورد توجه قرار گرفته و اقدامات خوبی هم در این زمینه انجام شده است.

استاندار یزد ادامه داد: این دفتر در کنار فعالیت‌هایی که در حوزه های اجتماعی و فرهنگی دارد، می‌تواند الگویی برای فعالیت مسئولان شهرداری‌ها باشد تا بتوان با پرداختن شهرداران به حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی کمی از بار مسائل این حوزه را کم کنیم.

استان یزد ۲۱ شهرداری دارد.

همچنین دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در نشست شورای یادشده گفته بود: باید به دنبال معرفی بیشتر مزیت‌ها و تفاوت‌های نسبی یزد باشیم تا این شهر تاریخی به نحو مطلوب و شایسته‌ای به جهانیان معرفی شود و این انگیزه در مدیریت ارشد شهری و استان نیز وجود دارد.

حجت الله ایوبی افزود: راه اندازی دفتر در این شهر، تجربه موفقی برای  ما بود و به دنبال آن هستیم ، این کار را به عنوان اقدامی موفق نه تنها برای دیگر استان‌ها، بلکه برای این نهاد بیشتر معرفی کنیم ، انصاف نیست و نباید هم همه امور در تهران به عنوان پایتخت کشور متمرکز شود، بلکه باید با « تمرکز زدایی و تراکم زایی» فکر کنیم.

وی اظهار داشت: یزد، شهر میراث جهانی است، میراث ملموس و ناملموس فراوانی دارد و در جهان هم شناخته شده است و افتتاح دفتر یادشده هم به درستی انجام شد.

 دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران افزود: بالاترین سرمایه اصلی این نهاد به عنوان یک شبکه ،حق عضویت نیست، بلکه تلاش برای شنیدن همه صداهاست که  تا اندازه‌ای هم موفق بود و  دلیل آن هم تا اندازه‌ای خروج کشورهای تمامیت‌خواه از یونسکوست.

۲۰۰ هکتار از ۷۵۰ هکتار بافت تاریخی شهر یزد ۱۸ مرداد سال ۹۷ در کراکوف لهستان در  فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است.

۲۰۸۸ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.