عباس کلانتری خلیل آباد روز یکشنبه در  گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت ۱۷ مرداد( روز خبرنگار) افزود: این دانشگاه‌ از لحاظ امکانات علمی، رفاهی و آزمایشگاهی در طراز سایر مراکز آموزش عالی کشور قرار دارد و هر اندازه پذیرش دانشجو از میان داوطلبان استان بیشتر باشد، بهتر است .

 وی با اشاره به اینکه دانشجویان بومی با کاهش هزینه تحصیل می‌توانند از ظرفیت‌ و امکانات خوب دانشگاه‌های استان استفاده کنند، متوسط یارانه پرداختی سالانه برای غذای هر دانشجوی غیربومی را چهار میلیون تومان ذکر کرد .

به گفته وی این واحد دانشگاهی در سال ۷۴ به عنوان مرکز آموزش عالی وابسته به دانشگاه یزد با ارائه رشته دبیری الهیات تاسیس شد و سال ۸۸ با ایجاد رشته ایران‌شناسی به مجتمع آموزش عالی ارتقا یافت.

کلانتری خلیل آباد ادامه داد: با توجه به تامین زیرساخت‌هایی که توسط خیرین فراهم شد و با پیگیری مسئولان به ویژه امام جمعه شهر این مجتمع از سال ۹۲ به دانشگاه ارتقا یافت.

وی افزود: دانشجویان در حال حاضر در ۱۵ رشته کارشناسی ، ۱۴ رشته کارشناسی ارشد و چهار رشته مقطع دکتری به همت خیرین با کمترین هزینه تحصیل می‌کنند و دولت به جز سرانه دانشجویی هزینه‌ دیگری پرداخت نمی‌کند.

کلانتری ادامه داد : رشته‌ها بر اساس نیاز شهرستان ، استان و کشور راه اندازی شده است، بعضی رشته‌ها خاص هستند نظیر ایرانشناسی و یا رشته مهندسی پزشکی در مقطع لیسانس که در استان تنها در این دانشگاه ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: ۷۲ نفر به عنوان عضو هیات علمی با درجه استادیار و دانشیار با دانشگاه همکاری دارند، تجهیزات و امکانات دانشگاه متناسب با رشته‌هاست .

وی اضافه کرد: همچنین این دانشگاه در طرح آمایش پیشگام بود و دانشگاه علمی کاربردی میبد با نظر مسئولان ادغام و کارکنان ،تجهیزات و امکانات آن نیز انتقال یافت.

رئیس دانشگاه میبد تعداد دانشجویان را ۵۳۵ نفر در زیر مجموعه سه گروه علوم انسانی ، علوم تجربی و ریاضی عنوان کرد و در یک رشته جغرافیا نیز با توجه به سوابق تحصیلی پذیرش دانشجو صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: دانشگاه میبد از همه جهات آموزشی ، تجهیزات ، امکانات و تعداد دانشجویان و پذیرش هیئت های علمی در سال‌های اخیر رو به رشد بود و با توجه به آمار ۶۰ درصد دانشجویان در کارشناسی ارشد پذیرش و همین تعداد نیز جذب بازار کار می‌شوند.

رئیس دانشگاه میبد همچنین گرایش دانشگاه به مهارت افزایی دانشجویان در چند رشته را نیز مود تاکید قرار داد که با ادغام دانشگاه علمی کاربردی این هدف سرعت بیشتری پیدا کرد.

وی راه اندازی کلینیک حقوقی برای خدمت به مردم و کاروزی دانشجویان و از الحاق مرکز رشد و فناوری میبد متشکل از ۱۸ شرکت به دانشگاه با هدف ساماندهی فعالیت‌های فناوی خبر داد.

به گفته وی ۱۳ پروژه عمرانی با استفاده از کمک‌های خیری و جذب اعتبار ملی در قالب اوراق در دست انجام  است.

کلانتری  تهیه  سه هزار عنوان کتاب، فعالیت‌های فرهنگی با همکاری دفتر نهاد رهبری و بسیج دانشجویی و رصد فضای مجازی خبر داد و به گفته وی ۱۸ کرسی نظریه‌پردازی نیز سال گذشته برگزار شد.

مرکز شهرستان ۱۰۴هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

۹۹۳۴/ ۲۰۴۷/

  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.