رییس پلیس فتا یزد از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری در بستر دیوار با عنوان استخدام پرستار کودک خبر داد و گفت: متاسفانه بیکاری و امرار معاش، بستری برای سوء استفاده کلاهبرداران در بستر دیوار را فراهم کرده است.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد، سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» اظهار کرد:‌ در پی شکایت خانمی ۳۷ ساله مبنی بر تهدید و اخاذی فردی کلاهبردار که با عنوان استخدام پرستار کودک اقدام به جرم کرده است، پرونده توسط کارشناسان این پلیس با اخذ اظهارات شاکیه در دست اقدام قرار گرفت.

وی افزود: شاکیه در اظهارات خود ادعا نمود، با توجه به سرپرستی فرزند مریض خود که دچار سرطان است برای فراهم نمودن داروهای وی جویای کار بوده و بعد از مراجعات حضوری به شرکت‌های مختلف و عدم موفقیتم، با یکی از آگهی‌ها که برای استخدام پرستار شماره تماس داده بود تماس گرفته است.

رییس پلیس فتای یزد گفت: شاکیه مدعی شده که در ابتدا فرد کلاهبردار مشخصات فردی وی و شرایط تاهلم را جویا شده و بعد از ارائه مشخصات از درخواست عکس برای رؤیت چهره کرد است که یکی از عکس‌های گالری گوشی‌اش را برایش ارسال کرده و قرار شد خبر قطعی را تا فردا بعد از بررسی به وی اعلام کند.

سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: با توجه به اظهارات شاکیه، متهم شب همان روز با ارسال پیامک‌های محبت‌آمیز و اظهار‌نظر در خصوص ظاهر شاکیه و ادبیات اغوا‌کننده به وی پیشنهاد دوستی داده و توانسته به بهانه شناخت بیشتر، عکس‌ها و مشخصات خصوصی شاکیه را اخذ و در پایان با رد درخواست از ناحیه شاکیه، اقدام به تهدید وی با اسکرین‌شات پیام‌ها و عکس‌های ارسال شده کرده است.

این مسئول ادامه داد: با شناسایی و دستگیری متهم مشخص شد که این روش ترفندی برای کلاهبردار بوده که با سوء‌استفاده از اعتماد خانم‌ها به بهانه استخدام از آنها اخاذی تا به اهداف شوم خود دست‌یابد و در ادامه با بررسی گوشی و لپ‌تاپ متهم‌، کارشناسان این پلیس چندین مورد دیگر با این ترفند رؤیت و مستندات ضمیمه‌ی پرونده متهم برای ارجاع به مراجع قضایی کردند.

وی هشدار داد: از شهروندان درخواست می‌شود به هیچ عنوان در فضای مجازی تحت تاثیر تبلیغات اغوا‌کننده و ادبیات افراد کلاهبردار قرار نگیرند و در خصوص جویای کار به سایت‌های رسمی و یا مراکز کاریابی دارای مجوز مراجعه کنند.

رییس پلیس فتای یزد گفت: کاربران مخصوصا خانم‌ها متوجه باشند که در هر شرایطی ارسال عکس‌های خصوصی و شخصی برای دیگران با هر عنوان کاری اشتباه بوده چون به راحتی افراد سودجو میتوانند از عکس‌های شما سوء‌استفاده و اقدام به تهدید و اخاذی کنند. 

سرهنگ ابوطالبی در پایان از عموم مردم خواست تا هشدار های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.