معاون فرهنگی دادگستری یزد با بیان این‌که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم از علم و دانش به عنوان وسیله عزت و قدرت یاد کرده است، گفت: ورود عمیق به رشته‌های مختلف علمی و دست یافتن به قله‌های رفیع دانش، از مهمترین رسالت جوانان کشور است.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«محمدرضا عرشیان» در نشست علمی- پژوهشی پایگاه‌های بسیج حوزه شهدای اداری، با بیان این‌که امروز باید با تکیه بر علم و دانش، گذشته را جبران کرد و آینده‌ای درخشان برای کشور ساخت،‌ اظهار کرد: شهدای علمی و هسته‌ای کشور، الگوهای عملی بسیجیان در کسب علم و معرفت هستند که باید با تأسی به این بزرگواران از مرزهای علم و دانش در جهان عبور کرد و سرآمد دانش روز در جهان گردید.

وی افزود: بسیجیان باید سرآمد علم اندوزی در کشور باشند و همچون یک جهاد و مبارزه بی‌امان و بی وقفه، انقلاب عظیم علمی و پژوهشی در کشور راه بیاندازند.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد‌، گفت: در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب نیز که مطلع جدیدی را به روی مردم ایران ترسیم کرد، از علم و دانش به عنوان وسیله عزت و قدرت یاد شده است.

عرشیان در ادامه با بیان این‌که علم و فراگیری دانش از تأکیدات دین مبین اسلام است و در قرآن و روایات اهل بیت (ع) به این سفارش شده است، تصریح کرد:‌ علم، دانش و تحقیق و پژوهش، مهمترین عامل موفقیت و تعالی فرد در جامعه است که شکوه و عزت و سربلندی را برای شخص به ارمغان می‌آورد و سربلندی دنیا و آخرت را به همراه دارد.

عرشیان در پایان با اشاره به سیطره دنیای غرب بر کشورهای عقب افتاده و جهان سوم، خاطرنشان کرد: عقب ماندگی کشورهای کمتر توسعه یافته و علم و دانش کشورهای غربی باعث شده ‌تا غرب بتواند از کشورهای جهان سوم برای افزایش ثروت و نفوذ خود بهره گیرد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.