مسئول سازمان بسیج رسانه استان یزد پدیده‌ی اطلاعات و ارتباطات از که جان‌مایه‌ی آن رسانه‌ها هستند را عنصر قدرت در جامعه بشری امروز خواند.

به گزارش ایسنا - منطقه‌ یزد، «مصطفی گل محمدی» در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان میبد که در محل بیت آیت الله اعرافی امام جمعه این شهر برگزار شد، گفت: عصری که در آن زندگی می‌کنیم، عصر ارتباطات و رسانه‌هاست و اصولاً هر عصری به واسطه عنصر همان عصر شناخته می‌شود.

وی افزود: عنصر قدرت در جامعه بشری امروز، پدیده  اطلاعات و ارتباطات است که جان مایه آن رسانه‌ها هستند و رسانه‌ها رسالت جنگ آفرینی، صلح آفرینی، ایجاد یا رفع بحران را بر عهده دارند و با مدیریت فرهنگ‌ها و جوانب  آن نقش آفرینی می‌کنند.

وی با بیان این که نگاه ما به رسانه‌ها نگاه قدرتی است، اظهار کرد: در عصری که جمهوری اسلامی پیام‌آور صلح و عدالت در جهان است با حضور رسانه‌ها باید ندای جمهوری اسلامی به عنوان ندای شنیدنی در دنیا طنین‌افکن شود.

گل محمدی بیان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، رسالت رسانه‌ها نقد و نظارت، اطلاع رسانی شفاف و صادق، طرح و تبادل آرا و افکار است و خبرنگاران باید به عنوان ذخایر و سرمایه‌های انقلاب بر این سه محور پایبند باشند.

«حسین فلاح » فرماندار میبد هم در این نشست شغل خبرنگاری را یک کار سخت و خطیر خواند و گفت: رسانه‌ها در جامعه کنونی مظلوم واقع شده‌اند و گاهی مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند که باید به مسائل و مشکلات حوزه خبری توجه شود و با همکاری، تعامل و هم افزایی در یک مجموعه صنفی داخلی، مشکلات آنها مرتفع گردد.

فرماندار با اشاره به این که انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش رو است، تاکید کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران با وارد شدن به این رویداد بزرگ و به دور از هر گرایش سیاسی و جناحی، شاخص‌ها و معیارهای نامزدهای انتخابات را برای انتخاب صحیح مردم بیان و ارائه کنند .

وی تصریح کرد: اگر خبرنگاران، مسئولی را مورد نقد قرار می‌دهند باید برای آن مسئول فرصت پاسخگویی را فراهم کنند تا با نقطه نظرات ارائه شده بتوان در مدیریت شهری با همکاری و همدلی بهتر سهیم شد.

فلاح با قدردانی از زحمات خبرنگاران و فعالین رسانه در سه موضوع مهم شهرستان میبد چهل سالگی انقلاب، ثبت جهانی زیلو و وقوع سیل  به عنوان کمک یار شهرستان  تقدیر کرد.

«علیرضا نقوی» شهردار میبد هم در این مراسم ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران، گفت: خبرنگاران و رسانه‌ها  رسالت آگاهی و اطلاع رسانی جامعه را بر عهده دارند و این یک امر خطیر و بزرگی است که باید این رسالت را به خوبی حفظ کنند.

وی افزود: خبرنگاران چشمان بیدار جامعه و مشاوران خوبی برای مسئولان هستند که به دور از افراط و تفریط به انعکاس دستاوردهای نظام و مدیریت شهری پرداخته و در راستای اعتلا و پیشرفت ایران عزیز از هیچ کوششی فروگذار نیستد.

نقوی با بیان اینکه روز خبرنگار روز نشست خبری نیست، گفت: تنها این روز بهانه‌ای است برای تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه که باید منزلت و جایگاه این قشر حفظ شود.

  وی همچنین بیان کرد: شغل خبرنگاری در جهان به عنوان یک شغل سخت و دشوار یاد می‌شود و زمانی که یک خبرنگار از  یک مسئولی، خبری را کسب می‌کند باید با در نظر گرفتن تمام جوانب، آن را انعکاس دهد که شاید در این مسیر با یک رابطه سرد و ناامیدکننده همراه شود اما خبرنگاران با نگاه به مسائل شهر مشکلات و معضلات را اطلاع‌رسانی می‌کنند و امیدواریم همچنان چراغ رسانه‌ها در شهرستان میبد روشن و روشن‌تر باشد.

گفتنی است؛ در این نشست اصحاب رسانه و خبرنگاران به بیان مشکلات، نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.