مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به لزوم کاهش طلاق در کشور گفت: مشاوره رایگان پیش از ازدواج با هدف پیشگیری از طلاق ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعظم کریمی در سفر یکروزه به یزد و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان یزد به لحاظ برنامه های نوآورانه و کیفی که توسط سازمان های مردم نهاد مدیریت شده سرآمد کشور است.

وی با بیان اینکه افزایش سمن های جوانان در یزد نشان از ظرفیت جوانان در این استان است ادامه داد: امسال بعد از یک وقفه چندساله شاهد تشکیل ستاد ملی هفته ازدواج بودیم که برنامه های بسیار خوبی نیز به صورت ملی، منطقه ای و سطح کشور اجرا شد.

مدیرکل توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری نمایشگاه ازدواج در استان یزد ادامه داد: هدف این نمایشگاه فرهنگ سازی برای ازدواج است و لازم است تا رسانه های نیز از این برنامه ها حمایت کنند.

وی بر ضرورت بحث فرهنگ‌سازی در زمینه مشاوره‌‌های پیش از ازدواج تاکید کرد و گفت: وزارت ورزش و جوانان این بستر را فراهم کرده که از ظرفیت افرادی که قصد فعالیت در حوزه جوانان و خانواده برخوردارند، حمایت لازم را به عمل آورد و ساز و کار این موضوع هم دیده شده است.

کریمی با اشاره به فعالیت‌های گسترده‌ای که شبکه فعالین ازدواج در استان یزد انجام داده افزود: یکی از اقدامات خوب این شبکه که در نمایشگاه هفته ازدواج هم مشاهده کردیم، تهیه بسته جهیزیه ساده بود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: این بسته‌ها از سوی این شبکه آماده شده و بدون اینکه متقاضیان به بانک مراجعه کنند، با تسهیلات در نظر گرفته شده، جهیزیه را دریافت و اقساط آن را پرداخت می‌کنند که همین اقدام نقش مهمی در رفع مشکل ازدواج به دنبال دارد.

وی در ارتباط با آمار طلاق و ازدواج در کشور گفت: سال گذشته در کل کشور 550 هزار و 56 مورد ازدواج به ثبت رسید در حالی که این آمار در سال 96، 608 هزار و 956 مورد بوده است.

کریمی خاطرنشان کرد: در بحث طلاق هم سال 97 تعداد 175 هزار و 614 طلاق ثبت شد که میزان پرونده‌های ثبت شده طلاق کشور در سال 96، 174 هزار و 578 مورد بوده است.

وی افزود: یکی از مهمترین رویکردهایی که در حوزه پیشگیری از طلاق در کشور انجام شده، بحث آموزش و ارائه مشاوره‌های رایگان است و خوشبختانه در این حوزه علاوه بر شهرهای بزرگ، در 129 شهرستان محروم کشور هم موفق به برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازدواج شدیم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تسهیلات وام ازدواج نیز بیان کرد: سرعت پرداخت وام ها بیشتر شده و  کل متقاضیان در انتظار دریافت وام در کشور بیش از ۲۳۱ هزار نفر هستند که ۱۸۲ هزار و ۵۱۱ نفر یعنی ۴۴ درصد از متقاضیان، وام خود را دریافت کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.