محمدحسین جعفری روز پنجشنبه به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز یزد با گرامیداشت این روز افزود: حرفه خبرنگاری کاری سخت و زیان آور است. 

وی از  قانون اساسی به عنوان نخستین رکن دموکراسی یاد کرد و اظهار داشت: مجلس و احزاب به ترتیب دومین و سومین رکن مردم سالاری در جامعه هستند.

جعفری تصریح کرد: رسانه‌ها و خبرگزای‌ها باید برای مردم و با مردم باشند چون هدف حاکمیت و دولت خدمت به مردم است به این ترتیب رسانه‌ها اعم از دولتی و غیردولتی باید در جهت منافع ملی که همان منافع مردم و حقوق دولت است، گام بردارند.

رئیس کانون وکلای استان یزد با بیان اینکه مردم نیاز به خدمت دارند افزود: با توجه به اینکه اعتماد مردم نسبت به بسیاری از نهادها کاهش یافته است اکنون باید اعتماد آنها را افزایش دهیم و اعتماد از دست رفته‌ شان را بازگردانیم.

وی با بیان اینکه یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری به رئیس قوه قضاییه دلگرمی مردم و توجه به حقوق عمومی است، اضافه کرد: اکنون پاسخگویی، شایسته سالاری و شفافیت در کشور به نوعی دچار خدشه شده است؛ اعتقاد دارم که رسانه‌ها می‌توانند به اصل حاکمیت قانون ، شفافیت و پاسخگویی در جامعه کمک کنند و ما همه باید با حفظ وحدت در جهت توسعه حقوقی عمومی و منویات رهبری گام برداریم.

جعفری اضافه کرد: کانون وکلا دادگستری و خبرنگاران در جهت یک هدف که همان خدمت به مردم است تلاش می‌کنند که باید با تعامل هم در جهت توسعه کشور قدم برداریم.

 شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ در شهر مزارشریف افغانستان به دست طالبان بهانه ای شد تا این روز به نام خبرنگار نامگذاری شود و هر ساله در این روز آئین‌هایی برای پاسداشت مقام و منزلت خبرنگاران برگزار شود.

۲۰۸۸/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.