مصطفی گل محمدی روز پنجشنبه در نشست تقدیر از خبرنگاران و اصحاب رسانه میبد به مناسبت روز خبرنگار که دربیت آیت الله اعرافی برگزارشد، افزود: عصری که در ان زندگی می کنیم عصر پدیده اطلاعات و ارتباطات می باشد با توجه به اینکه هرعصربه واسطه عنصر آن عصر شناخته می شود.

وی تصریح کرد: امروز عنصر قدرت در جامعه بشری پدیده و عنصر اطلاعات و ارتباطات و رسانه‌ها می باشند، رسانه‌ها که با نقش آفرینی و قدرت خود ایجاد بحران و رفع بحران می کنند وهمچنین افراد ، جوامع و فرهنگ ها را مدیریت می کنند ، فرهنگ‌هایی را برجسته کرده و فرهنگ‌هایی را به دست فراموشی می سپارند.

وی نگاه به رسانه را نگاه قدرتی خواند به ویژه در عصر کنونی که کشور ایران پیام آور صلح و عدالت در جهان است و ندای ایران به عنوان ندای شنیدنی درجهان مطرح است.

 مسئول بسیج رسانه استان یزد یادآور شد : اگر رسالت رسانه‌ها به خوبی انجام گیرد و جبهه رسانه انقلاب اسلامی در مقابل جبهه رسانه‌ای غرب شکل گیرد قطعا ما شاهد پیروزی و توانمندی سپاه اسلام در عرصه بین الملل خواهیم بود و می توانیم به آن روز امیدوار باشیم.

وی ادامه داد : دفتر بسیج رسانه استان  با همین رویکرد و نگاه و استراتژی شکل گرفته و درآینده ای نزدیک با ماهیت بخشی دفاتر بسیج رسانه برای ساماندهی رسانه‌ها در شهرستان‌ها نیز دایر می شود.

این مسئول از مجموعه اصحاب رسانه به عنوان ذخیره ها و اندوخته‌های انقلاب اسلامی فارغ از هر جبهه و گروه در مسیر انقلاب اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: باید تلاش شود که تمام رسانه‌ها در جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی به رسالت خود درعرصه تمدن سازی اسلامی عمل کنند.

فرماندار میبد نیز با تبریک روز خبرنگار گفت: فعالیت های خبرنگاران همراه با ایثار در پوشش رویدادهای شهرستان به خصوص چهل سالگی انقلاب و ثبت جهانی زیلو قابل تقدیر است و به ویژه در حادثه سیل که بعضی از خبرنگاران به عنوان نیروی بسیچ وارد عمل شده و علاوه بر پوشش خبری  به هماهنگی و جمع آوری کمک های مردمی نیز پرداختند.

وی در ادامه با اشاره به نقد به عنوان موضوعی مهم در کار خبرنگاری افزود:برای ایجاد چرخه‌ای از نقد ، تبادل آثار و نظرات و اندیشه و تحلیل باید به اطلاع رسانی همراه با نقد وایجاد چالش‌هایی با پیگیری از مسئولین در حوزه خبرنگاری توجه کرد.

وی تصریح کرد: معمولا ما زیاد از نقدها خوشمان نمی آید و بیشتر ، اقدامات مثبت را می خواهیم کار خود قلمداد کنیم و از این نظر رسانه ها به خاطر نقدهای انجام شده که گاهی مسئولین ادارات نوعی موضع گیری علیه خود می دانند مظلوم واقع شده و مورد بی مهری قرار می گیرند.

وی در پاسخ به سوالات و مسائل مطرح شده از سوی خبرنگاران تصریح کرد: با صحبت هایی که سال گذشته در ارتباط با انجمن صنفی شد حداقل با توجه به انجام مراحلی که برای تشکیل انجمن صنفی طی شد و باید هماهنگی بین خودتان باشد می توانستید برای گرفتن چند قطعه زمین با پیگیری اقدام کنید.

فرماندار میبد همچنین خاطرنشان کرد: توجه به انتخابات که در پیش رو است با مشخص کردن شاخص‌ها اهمیت دارد و باید روحیه همکاری و همیاری در بین ما باشد چون همه در هر مقام و لباسی وظیفه فراهم کردن رضایتمندی حداکثری مردم را داریم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد هم در این نشست با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی جایگاه رسانه‌ای شهرستان میبد را با توجه به وجود هفت رسانه مکتوب ، ۹ پایگاه خبری دارای مجوز و ۲۳ نفر خبرنگار برتر جایگاه خوبی عنوان کرد.

هادی زارع در ادامه تصریح کرد: روز خبرنگار ، به عنوان روزی که سالی یک بار دور هم جمع شدن خبرنگاران را موجب می شود ، روزی خوب برای شنیدن دغدغه های این قشر از جامعه است.

در این نشست با اهدای هدایایی از سوی دفتر امام جمعه،فرمانداری ، شهرداری و سپاه ناحیه میبد از خبرنگاران و اهالی رسانه میبد قدردانی شد.

مرکز شهرستان ۱۰۴هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

۹۹۳۴/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.