حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی به مناسبت فرار رسیدن روز خبرنگار با گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید محمود صارمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: رویکرد فعالیت‌های ایرنا برای افزایش آگاهی عموم مردم در راستای منویات رهبر معظم انقلاب بوده و همواره در آن منافع نظام و دولت لحاظ شده است.

وی افزود: خودباوری از جمله شاخصه‌های خبرنگاران موفق است و این قشر آیینه داران جامعه هستند که باید مشکلات را به شکل درستی انتقال دهند.

حسینی با تاکید بر اینکه نظام و دولت در سال‌های پس از انقلاب خدمات شایانی به جامعه داشته و دارند ادامه داد: این رسالت رسانه ها و خبرنگاران  است که برای حفظ ارزش‌های انقلاب و حفظ منافع مردم و جامعه تلاش کنند تا افکار عمومی نسبت به خدماتی که با وجود دشمنی استکبار جهانی در کشور انجام شده، آگاه شوند.

امام  جمعه ابرکوه با بیان اینکه متولیان رسانه باید رسانه مدار باشند نه رسانه دار ، تصریح کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه باید زبان گویای مردم و در واقع پل ارتباطی مردم و مسئولان باشند .

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه خاطرنشان کرد: نگاه و نگرش مسئولان به ایرنا مثبت است، بایستی مسئولان شهرستان ضمن همکاری و همسویی در همه زمینه‌ها برای انعکاس خبری با ایرنا همکاری تنگاتنگی داشته باشند .

وی افزود: درعصر اطلاعات نقش خبرنگاران تاثیرگذار و حیاتی است چرا که در دنیای کنونی با وجود فناوری های پیشرفته دستیابی سریع به اطلاعات آسان شده است و به فرموده حضرت امام (ره) رسانه ها، مربی جامعه هستند و باید ملت و کشور را تربیت کنند اما در این مسیر به اسم آزادی قلم برخلاف مسیر انقلاب و ملّت عمل نکنند و از معرکه آفرینی ها دوری کنند.

امام جمعه ابرکوه یادآور شد: بصیرت بخشی به ملت، بخشی دیگر از رمز توفیق خبرنگاراست زیرا گاهی زمینۀ ابهام و سر درگمی برای بعضی پیش می آید و خبرنگاران  و اصحاب رسانه هستند که با آگاهی بخشی می توانند، در جامعه ابهام زدایی کنند .

۱۷مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان در تقویم جمهوری اسلامی روز خبرنگار نام گذاری شده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/ ۶۰۱۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.