محسن برزگری روز چهارشنبه به مناسبت ۱۶ مرداد ماه سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون ۵ هزارو ۸۰۰ دانشجو در این دانشگاه به تحصیل اشتغال دارند و ظرفیت پذیرش تا سقف هفت هزار نفر است. 

وی از راه اندازی ۲ رشته جدید در مقطع دکترا و هفت رشته جدید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه خبر داد و با اشاره به اینکه دو رشته جدید در مقطع دکترا شامل گردشگری و روانشناسی است، اظهار داشت: از آنجا که یزد به عنوان یک شهر تاریخی ثبت جهانی شده، رشته گردشگری می تواند در این استان بسیار کارآمد، مفید و موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه این رشته در دانشگاه های بسیار محدودی ارائه می شود، افزود: اکنون دانشگاه علم و هنر یزد، سومین دانشگاهی است که در کشور به ارائه این رشته در مقطع دکترا پرداخته است.

برزگری خاطرنشان کرد: هر یک از رشته های راه اندازی شده در مقطع دکترا، هفت نفر ظرفیت پذیرش دارند که البته تعداد زیادی اقدام به ثبت نام کردند که مصاحبه انجام شده و منتظر اعلام نظر سازمان سنجش تا پایان شهریورماه هستیم.

وی در مورد رشته روانشناسی نیز گفت: در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، رشته روانشناسی ارائه شده بود که اکنون با راه اندازی این رشته در مقطع دکترا، امکان تحصیل در هر سه مقطع فراهم شده است.

برزگری یادآور شد: در همین راستا، کلینیک تخصصی روانشناسی نیز در دانشگاه علم و هنر ایجاد می شود و تمام علاقه مندان در استان یزد می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و هنر یزد همچنین از راه اندازی سه رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد و گفت: این رشته ها شامل حقوق خصوصی، مشاوره خانواده و مدیریت بازرگانی گرایش تجارت الکترونیک است.

وی افزود: در مقطع کارشناسی نیز چهار رشته شامل طراحی و ساخت طلا و جواهر، تلویزیون و هنرهای دیجیتال، گردشگری و علوم تربیتی راه اندازی شده که در هر رشته ظرفیت پذیرش ۶۰ نفر وجود دارد.

برزگری، مجموع کد رشته های فعال در دانشگاه علم و هنر یزد را ۷۸ مورد اعلام کرد و یادآور شد ۳۳ کد رشته در مقطع کارشناسی ارشد، ۳۰ کد رشته در کارشناسی پیوسته، هشت کد رشته در کارشناسی ناپیوسته، پنج رشته در کاردانی و دو کد رشته در مقطع دکترا فعال است.

وی اظهار داشت: سالانه به طور میانگین یکهزار و ۲۰۰ نفر از این دانشگاه دانش آموختهمی شوند.

۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.