شهردار یزد ضمن اعلام آمادگی برای همکاری بیشتر شهرداری با حوزهای مختلف جهاددانشگاهی یزد، خواستار ورود جهاددانشگاهی به حوزه آموزش شهروندی به صورت تخصصی شد.

به گزارش ایسنا - منطقه یزد، «جمال الدین عزیزی» که امروز به مناسب سی و نهمین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی در سازمان جهاددانشگاهی استان یزد حضور یافته بود، در دیدار با رییس و معاونان این سازمان با تبریک این مناسبت، اظهار کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی غیر دولتی طی چهار دهه اقدامات خوب و قابل تاملی داشته است.

وی گفت: انتظار و درخواست شهرداری یزد از این نهاد انقلابی این است که بنا به وظیفه ذاتی و رسالت خود امور شهرداری را در حوزه های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی یاری رساند و شهرداری نیز آمادگی دارد که این حوزه ها در امور شهر و شهروندی قرار گیرد.

عزیزی با مبارک دانستن مقارن شدن سالروز تاسیس جهاددانشگاهی با روز خبرنگار، عنوان کرد: معتقدیم که بسیاری از مساول شهری با آموزش و فرهنگ سازی و اطلاعرسانی مناسب قابل برطرف شدن است.

وی پیشنهاد تشکیل حوزه مشخصی تحت عنوان آموزش شهروندی در جهاددانشگاهی یزد را مطرح کرد و گفت: جهاددانشگاهی می‎تواند با انعطاف بیشتری در این حوزه ها فعالیت کند و در موضوعات مختلف اعم از آموزش، فرهنگ سازی، به روزرسانی و دریافت بازخوردهای حوزه شهروندی اثربخش باشد.

وی با بیان این که پویایی، فکر نو و تلاش را از ویژگی های جهاددانشگاهی یزد خواند و افزود: جهاددانشگاهی استان یزد می‎تواند مانند برخی از حوزه‏های تخصصی خود مانند سرامیک‎های صنعتی، زیلو و گیاهان دارویی، در حوزه آموزش شهروندی که بسیار حاوز اهمیت است نیز به صورت تخصصی ورود کند.

شهردار یزد همچنین به برخی موضوعات پلان مدیریت ثبت جهانی بافت تاریخی یزد اشاره و با گلایه از عملیاتی شدن آنها، تصریح کرد: جهاددانشگاهی می‎تواند این محورهای مطرح شده در پلان مدیریتی شهر جهانی از طریق دانشجویان به چالش بکشد و راهکارهایی برای تحقق آنها ارائه دهد.

وی شهرداری یزد از نهادهای پر خبر در یزد خواند و از آن جمله به کلنگ زنی و بهره برداری از طرح های شهری در هر هفته، انتخاب یزد به عنوان یکی از شهرهای یادگیرنده جهان و افتتاح اولین دفتر استانی یونسکو در کشور در این شهر جهانی و همچنین برندسازی در بحث معلولان اشاره کرد و خواستار استفاده از پتانسیل اطلاعرسانی جهاددانشگاهی در خبرگزاری ایسنا شد.

«مهدی باصولی» رییس سازمان جهاددانشگاهی یزد نیز در این دیدار با اشاره به رغبت کم بخشهای دولتی به دریافت خرمات از جهاددانشگاهی به رغم خدمات مختلفی که به آحاد جامعه ارائه می‎کند، اظهار کرد: خوشبختانه بنا به بیانات اخیر مقام معظم رهبری اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشور این فرصت را فراهم اورده که بخش های دولتی اهتمام بیشتری به دریافت خدمات از توانمندی های جهاددانشگاهی داشته باشند.

وی از همکاری های با سبقه جهاددانشگاهی با شهرداری طی سالهای گذشته ابراز خرسندی کرد و گفت: خوشبختانه در دوره جدید این همکاری ها در حال گسترش است.

وی در این مورد به برنامه‎های ایجاد پارک گیاهان دارویی، ورود به بحث شهر خلاق، ارائه اموزش های کارکنان، نظرسنجی و غیره که با همکاری شهرداری یزد در دستور کار است، اشاره کرد.

باصولی در ادامه از آمادگی جهاددانشگاهی یزد برای اطلاعرسانی بیشتر فعالیت‎های شهر جهانی از طریق خبرگزاری ایسنا خبر داد.

گفتنی است، در این دیدار که با حضور «مهدی فعالی» معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری، «الهه جورابی» عضو شورای شهر یزد و « حسین ساجدی فر» مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری برگزار  یزد بازدید شد.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.